Vedení světové e-shopové platformy Shopify udělalo letos v lednu velkou revizi porad v kalendářích všech svých téměř deseti tisíc zaměstnanců. A zjistilo, že velká část meetingů není vůbec nutná a firmu jen zbytečně stojí peníze.

Společnost jich proto ze dne na den 12 tisíc zrušila. Odpovídaly 76 500 hodinám jednání. Provozní ředitel společnosti Kaz Nejatian navíc od minulého měsíce přidal ke všem poradám, které čistkou prošly, pomyslnou cenovku. Ve svých kalendářích nyní zaměstnanci u každé schůzky vidí, kolik na ni musí firma vynaložit nákladů. Třeba půlhodinová porada o 10 lidech prý Shopify stojí téměř 2500 dolarů, tedy necelých 55 tisíc korun. 

A podobný trend vyhodnocování a rušení zbytných porad je stále častěji vidět i v Česku. Firmy se k tomu uchylují v rámci snah o vyšší produktivitu, říká například HR stratég personálního start-upu Sloneek Milan Rataj. Podobnou revizi meetingů by podle něj měla dělat každá firma. A to pravidelně.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.