Slovenská investiční skupina HTC v čele s podnikatelem Martinem Blaškovičem vlastní známou českou značku Zetor od roku 2002. Za dvě dekády museli majitelé firmu, která za socialismu vyráběla i 30 tisíc traktorů ročně a vyvážela do celého světa, už dvakrát výrazně nákladově osekat, aby ji udrželi ve hře a měli z ní zisk. Přesto: poslední roky byly pro společnost tvrdé a místo zisků přišly stamilionové ztráty. Důvod je jednoduchý. Nové emisní normy EU zkomplikovaly vývoj vlastních motorů a převodovek Zetoru a traktory z Brna prodražily.
To dovedlo investory z HTC ke strategickému rozhodnutí, které se nyní naplňuje a od roku 2025 úplně změní fungování podniku. Cílem je dostat Zetor zpět k velkým sériím traktorů a hlavně vrátit značku na dříve tradiční trhy v Indii, Africe, Latinské Americe a Austrálii.
HN o nové strategii podniku, chybných rozhodnutích i budoucích plánech mluvily s jeho hlavním akcionářem Martinem Blaškovičem, jenž patří mezi nejbohatší Slováky.
Co se dočtete dál
- Jak se budou v Brně vyrábět traktory?
- Které chyby Zetor v minulosti udělal?
- Jakou strategii firma zvolí pro návrat na dřívější trhy v Africe, Latinské Americe a Asii?
- Kolik chce v roce 2028 vyrábět traktorů a jakou čeká EBITDA?
- Hledá HTC Investments investora do Zetoru?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.