Japonská technologická společnost Fujitsu vůbec poprvé připustila, že se bude podílet na odškodnění obětí nejrozsáhlejšího justičního omylu v britské historii. Během let 1999 až 2015 bylo v jeho rámci nespravedlivě stíháno víc než 900 zaměstnanců britské pošty, kteří byli obviněni z krádeže a účetních podvodů. Podle pošty si přivlastnili peníze. Nakonec se ale ukázalo, že šlo o chybu v softwaru, který pro poštu vyvinula firma Fujitsu.

„V našem systému jsme měli závady a chyby a pomohli jsme poště v jejím stíhání zaměstnanců,“ řekl Paul Patterson, výkonný ředitel Fujitsu pro Evropu v rozhovoru pro BBC.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik pošťaček a pošťáků se dočkalo toho, že soudy zrušily jejich tresty?
  • Jak vysoké odškodné zaměstnanci pošty, které soud očistí, dostanou?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nahlédněte do zákulisí dění v Evropě a sledujte českou stopu v Bruselu. Odebírejte nejlepší newsletter v Česku věnovaný EU Ředitelé Evropy. Připravují ho pro vás každý týden Ondřej Houska a Kateřina Šafaříková.