Má to být klíčový úřad, který rozhýbe nepřehledné a složité povolování infrastrukturních staveb. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) funguje už měsíc a postupně si přebírá agendu velkých staveb od jednotlivých samospráv. Ministr dopravy si od toho slibuje zkrácení povolování staveb o dva roky. Jenže taky se ukazuje úskalí centrálního úřadu: obzvlášť v Praze jsou platové tabulky státní správy tak málo konkurenceschopné, že 45 procent míst je i půl roku po vzniku úřadu stále volných.

Pohled na úřední desku říká mnohé: pár už probíhajících stavebních řízení – a stejný počet oznámení o konkurzech na zaměstnance, a to včetně ředitele jednoho odboru. Nejvíc zjevně chybí odborníci na železnici. „Obzvlášť v Praze máme se získáváním lidí trochu problém,“ potvrdil HN ředitel úřadu Martin Kozák.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Co změní nový úřad pro stavební řízení.
  • Jak chce nabrat špičkové úředníky za mzdu pod celostátním průměrem.
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.