Má to být klíčový úřad, který rozhýbe nepřehledné a složité povolování infrastrukturních staveb. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) funguje už měsíc a postupně si přebírá agendu velkých staveb od jednotlivých samospráv. Ministr dopravy si od toho slibuje zkrácení povolování staveb o dva roky. Jenže taky se ukazuje úskalí centrálního úřadu: obzvlášť v Praze jsou platové tabulky státní správy tak málo konkurenceschopné, že 45 procent míst je i půl roku po vzniku úřadu stále volných.
Pohled na úřední desku říká mnohé: pár už probíhajících stavebních řízení – a stejný počet oznámení o konkurzech na zaměstnance, a to včetně ředitele jednoho odboru. Nejvíc zjevně chybí odborníci na železnici. „Obzvlášť v Praze máme se získáváním lidí trochu problém,“ potvrdil HN ředitel úřadu Martin Kozák.
Co se dočtete dál
- Co změní nový úřad pro stavební řízení.
- Jak chce nabrat špičkové úředníky za mzdu pod celostátním průměrem.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.