České koleje brzy opustí ikonické rychlíkové lokomotivy řady 150 a 151. Stroje ze 70. let za sebou mají modernizace, provozně jsou levné a běžně vozí vlaky 160kilometrovou rychlostí. Jejich konec si vynutí plány státu na povinné vybavení dalším zabezpečovačem ETCS. Podle zjištění HN se s jejich pravidelným provozem počítá už jen do prosincové změny jízdního řádu, pak už se objeví maximálně na podružných spojích mimo hlavní koridory.
Dráhy teď plánují konec lokomotiv řad 150.2, 151 a 371. Dohromady jich bylo vyrobeno asi 40. První dvě řady pocházejí z poloviny 70. let a byly určené pro to nejprestižnější na tehdejších československých kolejích: těžké rychlíky na Slovensko. Podle znalců byly čtyřmegawattové stroje tehdy na naprosté evropské špičce i technicky.
Co se dočtete dál
- Jaký konec pro další lokomotivy ČD chystají.
- A proč Správa železnic mluví o svém způsobu zavádění ETCS jako o „šprtství“.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.