V dnešním digitálním světě jsou skutečně průlomové inovace vzácné. OTT platforma SWEET.TV je však přesně tím produktem, který mění zavedené představy o televizi a reklamě. Ředitelka OTT platformy, která poskytuje divákům obsah přímo přes internet bez nutnosti předplatit si kabelovou nebo satelitní televizi, Katarína Dörnerová hovoří o nových reklamních technologiích, nakupování přímo na obrazovkách chytrých televizorů a strategickém partnerství se společností Samsung.

Kataríno, obecně se má za to, že streamingové služby jsou primárně vnímány jako platformy pro sledování obsahu. Jaké další možnosti SWEET.TV nabízí?

Nabízí širokou škálu kvalitního obsahu pro celou rodinu, včetně více než 145 televizních kanálů, více než 1000 filmů a premiér od významných filmových studií, jako jsou Sony, Disney nebo Paramount. Naše společnost úspěšně působí v Česku a 18 dalších zemích východní Evropy, Pobaltí a Balkánu. Jsme hrdí na to, že naše služby již využilo více než 10 milionů uživatelů.

Během 16 let na trhu se však společnost vyvinula z platformy pro sledování obsahu na inovativní ekosystém, který umožňuje firmám komunikovat s jejich cílovou skupinou. Technologický pokrok otevřel nové cesty pro společnosti, které chtějí zlepšit komunikaci se zákazníky. Mnoho českých značek již využívá naše reklamní nástroje. Pro ně je reklama na SWEET.TV více než jen běžný komunikační kanál – je klíčovou součástí jejich mediální strategie.

Trh digitální reklamy se mění a firmy se musí přizpůsobovat novým trendům.

Jaké změny dnes na trhu digitální reklamy probíhají?

Reklamní technologie třetího tisíciletí vlastně kombinují televizní a online reklamu. To je začátek nové éry v tomto oboru.

Nástup technologie Connected TV (CTV) znamenal počátek významných změn na reklamním trhu. CTV je zjednodušeně řečeno televize připojená k internetu. Když diváci doma sledují televizní kanály na chytré televizi, využívají tuto technologii. Videoobsah je dodáván přímo do zařízení spotřebitele prostřednictvím OTT platforem, jako je SWEET.TV.

Povězte nám více o vašich inovacích.

Nové technologie SWEET.TV otevírají příležitosti, které dříve inzerentům nebyly dostupné. Nyní si například spotřebitelé mohou zakoupit zboží jedním kliknutím přímo z obrazovky své televize a inzerenti mohou zobrazovat integrované reklamy během živého vysílání.

 

Platforma SWEET.TV: nový pojem  v digitální reklamě
Platforma SWEET.TV: nový pojem v digitální reklamě
Foto: SWEET.TV

 

Máte na mysli reklamu podobnou té na internetu, ale v televizi?

Přesně tak. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že spotřebitelé tráví mnohem více času používáním chytrých televizorů než vyhledáváním obsahu na internetu. Proto jde o velmi efektivní řešení.

Náš nejnovější projekt, model FAST (Free Ad‑Supported Streaming TV), představuje revoluční přístup k umisťování reklam na Connected TV. Tato inovativní technologie umožňuje bezproblémovou integraci reklamní jednotky do živého vysílání. Připomíná tradiční televizní reklamu, ale v rámci ekosystému OTT. Divák sleduje živé vysílání, poté se mu zobrazí reklama, která je přizpůsobena jeho preferencím, a poté obsah bez prodlevy pokračuje. Z pohledu diváka není žádný vizuální rozdíl, ale pro marketéry to představuje zcela novou příležitost, která dosud nebyla k dispozici.

Cílení je velmi přesné. Takové reklamy lze přizpůsobit podle mnoha parametrů – od typu zařízení až po geografické údaje, dokonce až na úrovni poštovního směrovacího čísla. Komplexní a transparentní jsou také výkonnostní metriky. S takovým nástrojem si inzerenti mohou být jisti vysokou účinností a bezpečností svých kampaní pro značku.

Naše technologie FAST funguje téměř na všech operačních systémech CTV a dalších zařízeních, dokonce i včetně starších modelů.

Jak bude vypadat uživatelské prostředí pro nákup v takové televizi?

Vyvinuli jsme nový formát interaktivní reklamy nazvaný shoppable ads. SWEET.TV již tuto technologii testuje na některých trzích. Umožňuje inzerentům získat nejen zobrazení reklam v chytré televizi, ale také přímé prodeje během reklamních bloků. Představte si tento scénář: divák sleduje reality show, začne personalizovaný reklamní blok, který bere v úvahu jeho zájmy, a vedle produktu se objeví tlačítko „koupit“. Jedním kliknutím na dálkovém ovladači může divák zadat objednávku, aniž by přerušil sledování svého oblíbeného pořadu. Tento inovativní přístup představuje nový pojem v reklamní technologii.

Zmínila jste možnosti, jak mohou značky navázat kontakt se svými spotřebiteli. Jaké to jsou?

SWEET.TV poskytuje značkám rozšířené možnosti, jak efektivněji komunikovat se svými diváky. Naše platforma například usnadňuje komunikaci s předplatiteli prostřednictvím řady interaktivních kanálů, včetně reklamních bannerů, chytrých oznámení, push notifikací nebo newsletterů. Tyto nástroje jsou připraveny k využití inzerenty. Navíc mají možnost cílit svou komunikaci na konkrétní publikum.

Jaká řešení nabízí SWEET.TV ostatním hráčům na trhu?

Existuje mnoho možností, od profesionálního auditu OTT řešení a vývoje OTT white‑label až po řešení na klíč – franšízu SWEET.TV. Franšíza je skvělou příležitostí pro maloobchodníky, telekomunikační společnosti a poskytovatele internetových služeb, jak spustit vlastní streamovací službu pod značkou SWEET.TV během pouhých tří až čtyř měsíců.

Nabízíme komplexní soubor technologických zdrojů, nepřetržitou podporu, nástroje pro monetizaci, růstové strategie, odborné znalosti v oblasti obsahu a 16 let zkušeností v oboru. Náš přístup umožňuje partnerům ušetřit čtyři až pět let a desítky milionů eur na vývoji, testování, vylepšování a technické údržbě vlastního OTT řešení.

Nejdůležitější výhodou, kterou franšízant získá, je možnost vytvářet synergii s jeho hlavním podnikáním prostřednictvím streamovací platformy. To vede ke zvýšení kapitálové hodnoty firmy, růstu příjmů a průměrného příjmu na uživatele prostřednictvím předplatného, monetizace reklamy a dalších prostředků. Je to také cenný nástroj pro pravidelnou marketingovou komunikaci se zákazníky franšízanta.

Sledovanost SWEET.TV v Česku rychle roste. Co je hnací silou tohoto růstu?

Jedná se o kombinaci několika faktorů. Intenzivně investujeme do technologického vývoje, který, jak věříme, otevírá firmám nové příležitosti v oblasti reklamy. Pro diváky tyto inovace zlepšují kvalitu vysílání, kompatibilitu aplikace se staršími modely televizorů a stabilní provoz i při slabém internetovém připojení.

Kromě toho investujeme do snadného přístupu ke SWEET.TV na chytrých televizorech tím, že umístíme aplikaci na domovskou stránku, kterou uživatel vidí ihned po zapnutí televize. Tím se rozšiřuje dosah modelu FAST i celkový dosah platformy.

Další výhodou je naše globální spolupráce se společností Samsung.

Jak probíhá vaše spolupráce se společností Samsung?

Naše partnerství začalo již v roce 2018. Během let úzké spolupráce se přirozeně vyvinulo v globální partnerství. Od roku 2024 se na dálkových ovladačích chytrých televizí Samsung v Česku a dalších 17 evropských zemích objevuje tlačítko SWEET.TV, vedle tlačítek pro globální giganty, jako jsou Netflix, Disney+ nebo Amazon Prime. To nám poskytlo přístup k mnohamilionovému publiku vlastníků chytrých televizorů, zatímco spotřebitelé získali přímý přístup k naší platformě jediným kliknutím.

Co se bude dít na trhu digitální reklamy v roce 2025?

Myslím, že trendy, které nyní pozorujeme, se budou jen posilovat. Technologie založené na CTV se budou nadále rozvíjet a OTT platformy a chytré televize budou na trhu získávat větší podíl. Proto by se hráči na trhu, kteří do těchto oblastí dosud neinvestovali, měli již nyní zaměřit na technologie třetího tisíciletí.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist