Od začátku ledna smějí na české koridory jen lokomotivy vybavené drahým zabezpečovačem ETCS. Začátek je postupný a zatím začala jen první část – přesto se už ukázala řada problémů, kdy vlaky opakovaně kvůli ztrátě signálu začaly prudce brzdit. Správa železnic tvrdí, že s tím počítala a že jde jen o nízké procento, podle zjištění HN ale měly některé vlaky problém opakovaně, několikrát na krátkém úseku.
A k tomu se ještě v prosinci, kdy už se co nejvyšší nasazení ETCS zkoušelo, stal podle zjištění HN ještě jeden problematický případ, který budí emoce hlavně mezi odpůrci české podoby zavádění zabezpečovače: projetí „červené“ na návěstidle. Ukazuje se ale, že celý případ byl mnohem složitější.
Co se dočtete dál
- Proč se v zákulisí spekuluje o ututlaném problému a jak to bylo doopravdy.
- A proč vlaky teď tak často nuceně brzdí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.