Je to vlastně jen jedno z celé řady loučení se staršími lokomotivami, které Česko v posledních letech zažívá. A z hlediska železničních fanoušků spíš jedno z těch méně zajímavých. RegioJet stahuje z provozu své „peršingy“ řady 162. Z původních devíti už jsou potřeba jen čtyři a jejich počet se má v dalších měsících dál snižovat.

Pro RegioJet jde přitom o zásadní stroje. Nebýt jich, firma se místo dynamické expanze mohla ocitnout v pasti. Majitel Radim Jančura se v rozhovoru pro HN vrátil právě do této rozhodující doby a připomněl řadu polozapomenutých nebo úplně neznámých detailů, proč se tehdy rozhodl pro jinou cestu.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak to bylo s jednotkami ze Švýcarska?
  • Proč nakonec Jančura zvolil koncept, který odporoval poučkám?
  • A co bude s jeho zasloužilými lokomotivami dál?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se