Nejistota, která celé jaro trápí americkou a potažmo světovou ekonomiku, se propisuje i do indikátorů, z nichž chtějí analytici i odborníci vyčíst blížící se recesi. Její příchod lze vysledovat z ochlazení pracovního trhu nebo spotřebitelské poptávky, ale existují i konkrétnější signály.

V minulosti se ekonomům osvědčilo sledovat prodeje rtěnek, jakožto stále dostupného luxusu, nebo menších lahví alkoholu. Když nákupy obojího stouply, značilo to, že spotřebitelé jsou nervózní z finanční situace. Recese se nejčastěji definuje jako pokles reálného hrubého domácího produktu (HDP) ve dvou po sobě jdoucích čtvrtletích.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co je index mrazené pizzy?
  • Jaký vliv má ekonomická situace na spotřebitelské chování?
  • Co říká historie o vztahu mezi pizzou a recesí?
  • Jaké faktory mohou ovlivnit poptávku po mrazené pizze?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.