Zvenčí budovu doslova obaluje reklama na satelitní internetové připojení Starlink a přízemí vypadá jako showroom jakékoliv západní firmy, která má e-shop s posledními výkřiky technologií. V dalších třech patrech nad tím sedí desítky mladých lidí u počítačů nebo debatujících v prosklených zasedačkách s motivačními názvy jako Gravity nebo Nasdaq.

Na schodišti mezi patry je graficky i písmenkově vyvedena historie firmy, která se i díky české investici a českým mentorům stala nejúspěšnějším internetovým projektem na Balkáně kombinujícím služby podobné Seznamu s e-shopem. K němu loni přibyl prodej aut Carvago a úplně nejčerstvěji před pár dny exkluzivní zastoupení prodeje terminálů pro Starlink.

Kosovská firma Gjirafa, tedy Žirafa, ze svého sídla na novém průmyslově-obchodním předměstí Prištiny naprosto dominuje albánsky mluvícím zemím v regionu a chystá se vyrazit dál.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jakou pozici má česká investice na Balkáně.
  • Kde bere start-up nejvíc nových talentů.
  • Kdy a kde plánuje IPO.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.