Zvenčí budovu doslova obaluje reklama na satelitní internetové připojení Starlink a přízemí vypadá jako showroom jakékoliv západní firmy, která má e-shop s posledními výkřiky technologií. V dalších třech patrech nad tím sedí desítky mladých lidí u počítačů nebo debatujících v prosklených zasedačkách s motivačními názvy jako Gravity nebo Nasdaq.
Na schodišti mezi patry je graficky i písmenkově vyvedena historie firmy, která se i díky české investici a českým mentorům stala nejúspěšnějším internetovým projektem na Balkáně kombinujícím služby podobné Seznamu s e-shopem. K němu loni přibyl prodej aut Carvago a úplně nejčerstvěji před pár dny exkluzivní zastoupení prodeje terminálů pro Starlink.
Kosovská firma Gjirafa, tedy Žirafa, ze svého sídla na novém průmyslově-obchodním předměstí Prištiny naprosto dominuje albánsky mluvícím zemím v regionu a chystá se vyrazit dál.
Co se dočtete dál
- Jakou pozici má česká investice na Balkáně.
- Kde bere start-up nejvíc nových talentů.
- Kdy a kde plánuje IPO.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.