Do konce roku by měly být na českých silnicích a dálnicích tři desítky takzvaných vysokorychlostních vah. Ještě před rokem jich bylo sedm. Zatímco počet vah, které mají chránit české dálnice před ničením přetíženými kamiony, se daří zvyšovat, efektivita výběru pokut pokulhává.

Vysokorychlostní váhy dokážou zjistit přetížený kamion, aniž by musel zpomalit, či dokonce zastavit, jako je tomu u statického vážení. Takzvaný vážní lístek je potom důkazem o přestupku. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale obce opakovaně odmítaly tyto přestupky řešit z důvodu nedostatečného personálního a softwarového vybavení. „Byly schopné vyřídit sotva desítky až nízké stovky přestupků měsíčně oproti tisícům vygenerovaných vážních lístků,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se daří vybírat pokuty za přetížené kamiony.
  • Kde je podle ŘSD chyba.
  • Co na to říká ministr dopravy Martin Kupka.
  • K jakým závěrům došel Nejvyšší kontrolní úřad.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.