Popstar lze udělat na objednávku

Praha, 30. 10. 2000
Prodej kultury je velmi náročná disciplína. Profesionály v tomto oboru proto vychovávají všechny české umělecké školy. Studenti se v oborech umělecká produkce nebo hudební management učí základům kulturního menežování. Stejně jako v jiných studijních oborech se však často praxe od teorie liší.
"Učíme se hlavně, jak by se to dělat mělo. Tento obor se na naší fakultě ale orientuje zejména na vážnou hudbu a řízení neziskových organizací. Skutečnost v reálném životě je však často úplně jiná," svěřila se HN studentka AMU v oboru hudební produkce zpěvačka Michaela Glagoličová.
Dobrých umělců je spousta. Vyniknout má však šanci jen pár vyvolených. Důležité jsou proto i osobní vztahy umělců se šéfy produkčních firem. Stačí se prý podívat na naše nejpopulárnější zpěvačky. "Většina z nich měla zpravidla nebo má užší vztah s někým z velkých producentů gramofonových firem. Další hvězdy jsou zase vytipovány a vyrobeny zcela promyšleně jako třeba Lunetik," říká Michaela. "Producenti si prostě vybrali několik teenagerů, kteří nejlépe odpovídali představě o idolu čtrnáctiletých školaček, a sestavili z nich kapelu. Jde o stejně unifikovaný a předem vykalkulovaný výrobek, jako je třeba hamburger."
(več)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist