Zákazníky by měl přesvědčit nový model 2. řady a Mini Coopera

BMW věří malému autu

Praha, 22. 12. 2000
Odloučení od své ztrátové britské dceřiné firmy Rover v polovině letošního roku, by pro BMW nemělo znamenat brzdu. Naopak, mnichovská automobilka očekává v příštím roce nárůst odbytu. Vedle stěžejního trhu v Německu, kde má sedmiprocentní podíl, hodlá zvýšit své prodeje hlavně v USA a Asii.
Celkově se BMW na světovém prodeji podílí dvěma procenty. Toto číslo podle šéfa představenstva, Joachima Milberga, poskytuje dostatečný prostor pro posun směrem nahoru. V cestě za úspěchem by automobilce mohl pomoci i plánovaný nový model "malého auta", který by měl být o kategorii níže než dosavadní 3. řada a přijít na trh zhruba do tří let. S touto "2. řadou" (označení však ještě není uznáno) by se tak BMW mělo dostat na výrobu přes jeden milión aut ročně. Kde se nový model bude vyrábět, není podle Milberga zatím známo. Rozhodnout by se o tom mělo v polovině příštího roku.
Přímým konkurentem 2. řady bude i v budoucnu v Anglii vyráběný Mini Cooper. Právě v souvislosti s ním se rozebíhá také otázka spolupráce BMW s jinými automobilkami. Neboť i pro bohaté Němce by bylo velkou finanční zátěží financovat vývoj dieselových motorů pro cooper. V této souvislosti potvrdilo BMW spekulace o tom, že vede jednání s japonskou Toyotou. Nicméně je i možné, že BMW přece jen vývoj převezme samo a bude posléze dodávat dieselové motory jiným výrobcům.
(bb, HB)