Radegast: Z neznámého pivovaru se stala tuzemská dvojka

Praha (tom)
Na počátku devadesátých let znali pivovar Radegast zřejmě pouze pivaři na severní Moravě. Postupem času se nošovický výrobce pěnivého moku dostal, i s pomocí masívní reklamní kampaně, do povědomí téměř všech českých milovníků nápoje. Pivovar se vypracoval na dvojku tuzemského trhu, kde nyní jeho podíl dosahuje více než šestnácti procent.
Loňský rok byl pro Radegast zlomový ve dvou oblastech. Poprvé hospodaření celé skupiny, do které patří ještě pivovary ve Velkých Popovicích a Sedleci, skončilo v červených číslech. Naopak výstav nošovického pivovaru se přehoupl přes hranici dvou miliónů a zastavil se na úrovni 2,145 miliónu hektolitrů piva. Na ztrátě se podle představitelů společnosti podepsalo zejména uzavření pivovaru Sedlec, který je nyní v konkursu. Firma musela vynaložit na zaúčtování opravných položek ze zavřeného provozu zhruba 250 miliónů korun.
K historickému výstavu přispěla především novinka loňského léta - Radegast Klasik. Nízkostupňové pivo prodávající se za více než příznivou cenu si velmi rychle našlo svůj okruh zákazníků. S podobným druhem piva záhy přišly i ostatní pivovary. "Ať si o pivu Klasik říká kdo chce, co chce, podle mě si našlo na trhu své místo a měsíční průměr prodejů kolem padesáti tisíc hektolitrů to jen potvrzuje," komentoval prezident pivovaru Jan Sikora nástup nízkostupňového nápoje, který mnozí odborníci považují za degradaci tradičního českého piva.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist