Triola se má po letech propadů dostat z červených čísel

Praha (dr)
S nulovým provozním hospodářským výsledkem počítá v letošním roce společnost Triola, výrobce elastického prádla. Po tvorbě opravných položek a rezerv by měla podle generálního ředitele Stanislava Moravce skončit ve ztrátě mezi pěti až osmi milióny korun. Obrat firmy se oproti loňsku má zvýšit o devět procent a dosáhnout 125 miliónů korun. "V příštím roce už počítáme se ziskem," uvedl Moravec.
Triolu od dlouhodobých ztrát neochránila ani práce ve mzdě pro zahraniční firmy. V letech 1994 až 1996 téměř veškerá produkce tohoto podniku představovala právě práci ve mzdě. V roce 1997, kdy ji převzal její současný majoritní vlastník - společnost Wincroft Investment Management Ltd. - byl její podíl 97 procent, dnes tvoří 80 až 85 procent kapacity podniku. Na práci ve mzdě připadá rovněž naprostá většina exportu společnosti. Návrat vlastní značky jak na tuzemský trh, tak do zahraničí, je podle generálního ředitele Trioly velmi složitý. Na tuzemském trhu dámského elastického prádla se firma podle vlastních odhadů podílí osmi až deseti procenty. Do reklamy dává podle Moravce dva až tři milióny korun ročně.
Investice do výroby jsou podle jeho slov sice potřebné, ale není to hlavní úkol. "Investujeme minimálně, protože na zásadnější modernizaci jsme si zatím nevydělali," konstatoval generální ředitel Trioly.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist