Historie sporu o průchod dálnice D8 Praha - Ústí n. Labem - Děčín chráněnou krajinnou oblastí České středohoří

1976 - Vznikla chráněná krajinná oblast (CHKO) České středohoří, která počítala s koridorem dálnice D8.
1992 - Byl přijat zákon č. 114/92 Sb. o ochraně přírody a krajiny. Ten zakázal výstavbu dálnic na území CHKO.
1993 - Vláda schválila koncepci rozvoje silnic dálničního typu do r. 2005 včetně dálnice D8 skrze CHKO. Toto rozhodnutí napadla ekologická organizace Děti Země. Koncepce byla podle nich v rozporu se zákonem č. 114/92 Sb. a navrhli alternativní koridor dálnice ve směru Chomutov - Most
1996 - Vláda schválila svým nařízením č. 64/96 Sb. územní plán vyššího územního celku okresu Litoměřice, který mj. počítal s dálničním koridorem skrze CHKO.
listopad 1996 - Ministerstvo životního prostředí (MŽP) schválilo jednu z variant vedení dálnice skrze CHKO, která je následně posouzena z hlediska zákona č. 244, o vlivu na životní prostředí (tzv. EIA).
20. 11. 1998 - Ředitel odboru ochrany přírody MŽP Petr Roth rozhodl neudělit výjimku ze zákona č. 112/92 Sb. na průchod trasy dálnice D8 skrze CHKO mezi Lovosicemi a Řehlovicemi.
19. 2. 1999 - Ministr životního prostředí Miloš Kužvart odvolal rozhodnutí Rotha a uznal veřejný zájem pro vedení dálnice skrze CHKO. Vydání výjimky však podmínil zpracováním dodatečných připomínek svého resortu.
listopad 1999 - Ministerstvo dopravy ohlásilo podání žaloby za škody ve výši 48 miliónů korun, které způsobilo MŽP tím, že uměle protahuje vydání výjimky pro dálnici D8.
(jimi)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist