Na tradici pražské "multikultury" navazuje již počtvrté festival, který se snaží přivést to nejlepší, co nabízí moderní divadelní kultura Německa, Rakouska a Švýcarska. Přehlídka už je svého druhu trvalkou kulturního života české metropole. Svědčí o tom stoprocentní návštěvnost loňského ročníku i značný zájem o vstupenky na letošní ročník. A ten má vskutku co nabídnout. Dramaturgie se vydala dvěma směry: Chce představit nejnovější divadelní trendy, které se obracejí především k mladému publiku. A zároveň ukázat díla světových klasiků v aktualizovaném pojetí výrazných režisérských osobností německy mluvícího prostoru.

Do druhé kategorie patří například již zahajovací představení, které se v neděli 7. listopadu hraje ve Státní opeře. Sartrovo silně politické drama Špinavé ruce se objeví v provokativním nastudování enfant terrible německého divadla Franka Castorfa. Další dva dny (8. a 9. listopadu, v Divadle Komedie) uvádí vídeňský Burgtheater Beckettův Konec hry. K jeho interpretaci se sešli tři velcí umělci. Režisér (a dramatik) George Tabori s herci Gertem Vossem a Ignazem Kirchem. Protagonisté dostali za představení loni titul "herci roku". Můžeme se přesvědčit zda právem. 

Ve středu 10. a ve čtvrtek 11. listopadu (v Divadle Archa) dojde i na prvně jmenovanou tendenci, na představení směrovaná hlavně k mladému publiku. Hra současného irského dramatika Enda Walshe Disco Pigs bude uvedena hamburským Deutsches Schauspielhausem. Na představení se produkčně podílela berlínská Baracke. Stejný soubor připravil také inscenaci textu mladého německého dramatika Mariuse von Mayerburga Tvář v ohni. A opět je tu spojitost s kultovní berlínskou Baracke - její zakladatel Thomas Ostermeier je režisérem hry (v sobotu 13. listopadu v Arše).

Bývalý šéfdramaturg vídeňského Burgtheateru Herman Beil nastudoval s hercem Petrem Fitzem jevištní čtení z románu Thomase Berharda Beton. Soaré je připraveno na pátek 12. listopadu do Divadla Komedie. Tam se také koná - v neděli 14. listopadu - matiné Michaela Heltaua, výrazné osobnosti Burgtheateru Wien. Výběr textů a písní nese název Neustále hrajeme, kdo je chytrý, ten to ví. A do třetice sólo: Ilse Ritterová (a Goethe) v pásmu Ten věčně zítřejší - Divadlo Komedie 18. listopadu.

Theater Basel se stal švýcarským divadlem letošního roku. Do Prahy přiváží Marii Magdalenu klasika Friedricha Christiana Hebbela (Divadlo na Vinohradech 15. a 16. listopadu). Režie Andreas Kriegenburg.

K 250. výročí Goethova narození nastudovali mladí režiséři Tom Kühnel a Robert Schuster ve frankfurtském Schauspielu první část Fausta. Odvážné a v mnohém překvapivé představení (s loutkami) bude - opět ve Státní opeře - k vidění v pátek 19. listopadu. Festival jím končí. Tradice pokračuje.