Grafobal Skalica na českém trhu

Přes loňskou ztrátu ve výši 13 miliónů korun se výrobní závod Grafobal, s. r. o, ve Slaném, který je součástí zastoupení Grafobal, a. s., Skalica a skupiny Grafobal Group pro Českou republiku, o svoji budoucnost neobává. A to nejen v ČR, ale jako nadnárodní společnost naplňuje své ambice i v dalších zemích východní Evropy.
Z hlediska produkce obalů z hladké a vlnité lepenky chce Grafobal Slaný do konce příštího roku dosáhnout třicetiprocentního podílu na českém trhu. Zájem je udržet až posílit tradiční pozice mateřské firmy ze Skalice na českém trhu, která zde realizuje až třetinu ročního obratu, uvedli zástupci Grafobalu včera v Praze. Výhodou přitom není jen znalost prostředí a špičková technologie zahrnující u potisku stroje ROLAND, ale i cílená snaha dosáhnout do konce letošního roku systém řízení kvality v souladu s normou ISO 9002. Právě z pohledu počátečních investic včetně zaškolování personálu ve Skalici nebyla podle slov představitelů firmy loňská ztráta překvapením a s její saturací se počítá i letos. Chceme se prosazovat kvalitou výrobků a služeb při zachování přijatelných cen, řekl pro HN ředitel výrobního závodu Grafobal ve Slaném Josef Hloušek. Již po roce od zahájení výroby tento trend potvrzuje spolupráce s firmami jako Čokoládovny, a. s., Praha, Vitana Byšice, Bask Roudnice či Setuza Ústí na Labem.
Rozsáhlá investice v ČR naznačuje, že český a slovenský trh je součáastí dlouhodobé expanzívní strategie, která má již dnes své "opěrné" body také v Maďarsku, Polsku a Litvě. Zcela zásadní se však ukazuje postup dále na východ, konkrétně na Ukrajinu. (rm)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist