Lucky Goldstar mění tvář a ambice
[*] Do dvou let chce LG u nás ročně prodávat elektroniku za 50 mil. USD
Společnost Goldstar, původně Lucky Goldstar, která je jedním ze čtyř největších průmyslových konglomerátů v Jižní Koreji, dala vale i svému kratšímu jménu a bude se jmenovat pouze LG.
Proměna je součástí kompletní změny image, které má podtrhnout ambiciózní plány tohoto výrobce převážně spotřební elektroniky a chemikálií při vstupu do příštího tisíciletí, a přiblížit ho zákazníkovi. Jestliže řada - zvláště evropských - firem se třeba i po převzetí konkurentem tvrdošíjně snaží zachovat své logo leta budované obchodní značky, vyznívá rozhodnutí Goldstaru přinejmenším odvážně a jen potvrzuje odlišnosti v marketingové strategii korejských firem, kde podobné "převlékání kabátu" není vcelku žádnou výjimkou.
"Poohlížíme se po náročnějším trhu, orientujeme se na výrobu technologicky náročnějších výrobků a chceme povznést naši značku, zasazenou zatím mírně pod průměrem, výše, nejméně na lepší průměr," vysvětlil v rozhovoru pro HN důvody změny tváře H. J. Park, ředitel vídeňské kanceláře LG Electronics, která spravuje i český trh. "Průzkumy veřejného mínění, zvlášť mezi mladší generací, nás ujistily, že je potřeba kratšího, výstižnějšího názvu," zdůvodnil zúžení na dvoupísmenné LG. Změna značky přijde firmu, jejíž obrat se pohybuje kolem 52 miliard, na více než miliardu dolarů. Do ČR, kde LG prostřednictvím firmy Marybell prodává hlavně barevné televizory, videorekordéry, audiotechniku a bílou techniku (mikrovlnné trouby, chladničky), by se výrobky s novým označením a logem měly objevit koncem září.
Snahou LG Electronics je po-dle ředitele Parka kontrolovat 12 až 17 % českého trhu spotřební elektroniky. Zatím se této představě blíží jen v barevných televizorech (12 % trhu), které se do ČR dovážejí v podobě rozložených sad, jež třinecký Marybell montuje. V ostatních druzích výrobků má LG nižší než 10% podíl. Letos LG Electronics předpokládá, že u nás prodá zboží asi za 20 miliónů dolarů, do roku 2000 by rád roční objem zvýšil alespoň na 50 miliónů. Do budoucna H. J. Park nevylučuje v ČR ani případné výrobní investice. Dosud však hlavní výrobní základnou LG Electronics v Evropě, kde umísťuje asi 15 % své produkce, zůstává V. Británie (TV, mikrovlnné trouby). V zemích bývalého východního bloku zatím tato korejská firma nemá žádné výrobní kapacity. Připravuje však poblíž Varšavy spuštění závodu na televizory.
JIŘINA SHRBENÁ
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist