Bill Frisell si skvělou pověst, která jej řadí mezi špičkové jazzové hráče epochy, vytvářel především spoluprací s evropskými jazzmany. Vedle alb pro mnichovskou ECM, která nahrával mj. s norskými muzikanty Arildem Andersonem a Janem Garbarkem, spolupracoval také s naším klavíristou Emilem Viklickým.
Výsledkem byla dvě supraphonská alba natočená na sklonku 70. a vydaná v 80. letech - Dveře a Okno, na nichž se podíleli i další dva jejich spolužáci z prestižní Berklee College of Music - Kermit Driscoll (basa) a Vinton Johnson (bicí). Firma Bonton Music nyní skladby z alb vydala (včetně jednoho bonusu) na jednom kompaktním disku (69 minut).
Jak v průvodním textu píše Lubomír Dorůžka, je to elektrizující album zajímavým dokumentem. Zároveň je dokladem, "jak málo v dnešním jazzu záleží na vzdálenostech a prostoru v čase". (im)
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist