Bill Frisell si skvělou pověst, která jej řadí mezi špičkové jazzové hráče epochy, vytvářel především spoluprací s evropskými jazzmany. Vedle alb pro mnichovskou ECM, která nahrával mj. s norskými muzikanty Arildem Andersonem a Janem Garbarkem, spolupracoval také s naším klavíristou Emilem Viklickým.

Výsledkem byla dvě supraphonská alba natočená na sklonku 70. a vydaná v 80. letech - Dveře a Okno, na nichž se podíleli i další dva jejich spolužáci z prestižní Berklee College of Music - Kermit Driscoll (basa) a Vinton Johnson (bicí). Firma Bonton Music nyní skladby z alb vydala (včetně jednoho bonusu) na jednom kompaktním disku (69 minut). 

Jak v průvodním textu píše Lubomír Dorůžka, je to elektrizující album zajímavým dokumentem. Zároveň je dokladem, "jak málo v dnešním jazzu záleží na vzdálenostech a prostoru v čase". (im)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist