Peněženku z lososa, nebo klíčenku z kapra?
Rybí kůže ozdobou luxusních výrobků
* Vedle klasických materiálů určených pro šití kožené galantérie, tedy kromě hověziny a vepřovice, se část těchto výrobků šije z kůže krokodýlů či hadů. Do kategorie luxusního zboží k nim však nyní přistupují i rybí usně. Novou technologii jejich činění získal Kozak Klatovy
Zhruba před pěti lety se začala vyvíjet technologie činění rybích usní. V západní Evropě existují vývojové programy pro užití těchto materiálů. Před třemi lety zahájil podobnou aktivitu zahraniční partner akciové společnosti Kozak Klatovy, jenž tuto práci dovedl již do takové fáze, že vytvořil dvanáct receptur na činění rybí usně. Hledal výrobní podnik, který by se tím prakticky zabýval, a v Kozaku našel partnera. Podle slov generálního ředitele Petra Hrubého to bylo zpočátku velmi obtížné, protože se materiál chová jinak a pracovníci ve výrobě si museli zvyknout na novou technologii. Nyní se již vyrábí ověřovací série a jedná se o cenách. Zboží by se cenově mělo pohybovat na úrovni hadiny. Kozak je připraven přejít od poloprovozních podmínek do provozu, musí však svému partnerovi zaručit, že neunikne jeho výrobní technologie. Její originalita spočívá v zachování přírodního charakteru usní, jejich barvy a struktury.
Vedle výrobků drobné kožené galantérie, jako jsou peněženky, klíčenky, pánské náprsní tašky, vyvzoroval Kozak z rybí usně tři kolekce, mezi něž patří i kabelky a kosmetické kufříky. První výrobky, ozdobené rybí usní, opouštějí brány Kozaku spolu s Gabrielou Justinovou, vicemiss ČR 97, která se účastní soutěže Miss International Beauty Pageant v Japonsku. Tato země se má stát jedním z velkých potenciálních odběratelů výrobků zpracovaných z rybích usní.
Velice atraktivní luxusní materiál vzniká vlastně z odpadu. Přitom užitné vlastnosti rybí usně jsou srovnatelné s ostatními klasickými. Užít se může losos právě tak dobře jako kapr.
Kozak počítá se třemi zájmovými okruhy zákazníků. Drobná galantérie se může stát vhodným dárkem pro rybáře, což je celosvětově velká skupina lidí.
Dalšími zájemci jsou podle slov ředitele Hrubého zvláště šlechtici. "Náš spolupartner je hrabě a pohybuje se v těchto kruzích, takže by mohla být připravena série s hraběcími erby a znaky." Třetí skupinou se stanou avantgardní výrobky neobvyklého designu, luxusního charakteru.
Hana Stará
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist