Firma Kolbenschmidt AG pomohla s modernizací výroby a otevřením trhů

Metal prudce zvyšuje výrobu pístů

* Až dvě třetiny pístů má koncem desetiletí prodávat zahraničním automobilkám a dalším firmám a. s. Metal. Ta získala významné zakázky s podporou majoritního akcionáře, německého Kolbenschmidtu AG.
Ústí nad Labem (ša)
Největší domácí producent pístů do spalovacích motorů akciová společnost Metal v Ústí nad Labem chce letos zvýšit tržby až na téměř půl miliardy korun, přičemž loňský výsledek byl přibližně poloviční. Prudký růst tržeb umožní nové zakázky automobilek Volkswagen a Škoda auto. Výraznou podporu v modernizaci výroby a při rozšiřování odbytu získal Metal od majoritního akcionáře, německého koncernu Kolbenschmidt AG.
"Máme dvě velké zakázky do motorů pro Volkswagen a do nového motoru o objemu 1,4 litru z Mladé Boleslavi," uvedl předseda představenstva společnosti Jiří Alster. Rovněž řekl, že už loni vyráběli písty do nového jednolitrového motoru mladoboleslavské automobilky. Letos by podle smlouvy měl Metal zahájit výrobu dalších tří nových typů pístů do motorů koncernu VW. Metal také zvyšuje produkci dvoutaktních pístů určených převážně pro výrobu motorových pil a dalšího nářadí firem Stihl a Husquarna, a to z loňských 40 tisíc kusů na letošních 80 tisíc.
Se vstupem společnosti Kolbenschmidt AG do Metalu se prudce zvyšuje podíl tržeb z exportu. Letos by měl přesáhnout 215 miliónů korun proti loňským 81 miliónům. Jiří Alster to zdůvodňuje rostoucím počtem zahraničních zakázek. Za významný považuje i podíl firmy na projektu nového vozidla Micro Compact Car. Nejmenší vůz automobilky Mercedes - dvojmístný Smart, je především doporučován pro městský provoz. Jeho finální výroba měla začít už v lednu, ale pro technické nedostatky na podvozku byla odložena až na červen. Pro Metal to sice znamená ztráty v obratu ve výši asi 30 miliónů korun, ale ty by měly být nahrazeny v dalších letech. "Domácí trh je pro nás nadále velice významný," tvrdí Aster. Firma spolupracuje s většinou výrobců nákladních automobilů a traktorů. Do Daewoo Avia, Škody Liaz a Zetoru dodávají inovované písty pro motory splňující normu Euro III.
Hlavní zodpovědnost za zásobování domácího trhu přebírá nová společnost KS motor servis CZ. Jejími zakladateli jsou Metal, německá obchodní společnost KS MSI, Agrostroj Jičín a Buzuluk Komárov. Tento subjekt by se měl výrazně podílet na ambiciózních záměrech Metalu, ten chce koncem desetiletí dosáhnout tržby 822 miliónů korun. Dvě třetiny produkce má prodávat v zahraničí. V této době už majoritní akcionář počítá s roční produkcí až pěti miliónů pístů, což je trojnásobné množstí v porovnání s rokem 1996.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist