Carrefour vstoupil na český trh

Praha (dz)
Druhým přírůstkem do rodiny tuzemských regionálních nákupních středisek se stalo v minulém týdnu Nákupní centrum Borská pole v Plzni s prodejní plochou přesahující 42 tisíc metrů čtverečních. Náklady na výstavbu dosáhly podle firemních údajů 1,5 miliardy korun. Investory byly francouzské firmy Kadran a Carrefour - ten zde zároveň otevřel svůj první hypermarket v ČR. Další tyto velkoprodejny hodlá představit příští rok v Ústí nad Labem a v Brně. Představitelé Carrefouru, loni desáté nejsilnější společnosti v Evropě, vytvořili v 60. letech koncept hypermarketu, který se potom rozšířil z Francie i do dalších zemí. Dnes jich firma provozuje více než 340 ve dvaceti státech.
V plzeňském nákupním centru, které poskytuje práce přibližně sedmi stovkám osob, je dalších více než 30 menších obchodů. V příštím roce se počítá i s otevřením hobby centra a multikina.
V ČR již rok existuje pražské nákupní středisko Centrum Černý most. V nejbližších dnech mají být otevřeny Shopping Park Brno a Shopping Park Praha. Rozpracovány jsou i další obdobné projekty. Experti předpokládají, že nákupní centra mají v ČR dobrou perspektivu.