Carrefour vstoupil na český trh
Praha (dz)
Druhým přírůstkem do rodiny tuzemských regionálních nákupních středisek se stalo v minulém týdnu Nákupní centrum Borská pole v Plzni s prodejní plochou přesahující 42 tisíc metrů čtverečních. Náklady na výstavbu dosáhly podle firemních údajů 1,5 miliardy korun. Investory byly francouzské firmy Kadran a Carrefour - ten zde zároveň otevřel svůj první hypermarket v ČR. Další tyto velkoprodejny hodlá představit příští rok v Ústí nad Labem a v Brně. Představitelé Carrefouru, loni desáté nejsilnější společnosti v Evropě, vytvořili v 60. letech koncept hypermarketu, který se potom rozšířil z Francie i do dalších zemí. Dnes jich firma provozuje více než 340 ve dvaceti státech.
V plzeňském nákupním centru, které poskytuje práce přibližně sedmi stovkám osob, je dalších více než 30 menších obchodů. V příštím roce se počítá i s otevřením hobby centra a multikina.
V ČR již rok existuje pražské nákupní středisko Centrum Černý most. V nejbližších dnech mají být otevřeny Shopping Park Brno a Shopping Park Praha. Rozpracovány jsou i další obdobné projekty. Experti předpokládají, že nákupní centra mají v ČR dobrou perspektivu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist