Základní manažerské techniky k dosažení vytčeného cíle
(jap)
TUČNĚ: Manažeři si stěžují, že nemají příliš času nazbyt; čtení z toho nevyjímaje. Přitom udržet si náskok před konkurencí nebo alespoň nezaostávat za ostatními vyžaduje velké úsilí. Velmi dobře si to uvědomuje i Michael Ward, anglický poradce v oboru řízení. Proto se rozhodl všem adeptům na podnikání či funkce manažerů usnadnit trochu život a napsal knihu s příznačným názvem 50 základních manažerských technik (Management Press, Praha 1998, 197 s.).
Ward reaguje na často opakované názory manažerů na absolvované školení či studium různých příruček: "Výuka je velmi dobrá, ale praxe je často jiná." Sám totiž podnikal a začínal velmi komplikovaně, odkázán sám na sebe, bez možnosti s kýmkoli diskutovat vznikající problémy. To vše si při přípravě své práce uvědomoval a předložil čtenářům poměrně stručný, jasně formulovaný přehled technik, které by měly nejen pomoci při rozjezdu podnikání, ale i při jeho zvětšování a zvelebování. Text doplnil příklady z praktického života a řadou tabulek, obrázků či vlastně schémat, která pomáhají celou látku lépe chápat.
Celá práce je rozčleněna do jedenácti přehledných částí. Začíná strategickým řízením, které by mělo být východiskem každého podnikání. Navazuje oddíl věnovaný rozboru trhu, či chcete-li řízení marketingu. Následují otázky kolem cen a jejich tvorby a finanční řízení. A tak bychom mohli pokračovat dále. Autor nezapomíná ani na lidský faktor a jeho řízení a samozřejmě ani na vzdělávání a sebeřízení jako nesmírně důležité předpoklady pro dosažení úspěchu. Knihu uzavírá část reagující na jeden z nejdůležitějších fenoménů poslední doby - nejistotu a turbulenci celého podnikatelského prostředí. Je tedy věnována i pro nás aktuálním otázkám řízení změn.
Možná si někdo řekne, co mu může tato kniha přinést, když má tak široký záběr na poměrně malém prostoru. Rozhodně může posloužit řadě lidí, kteří se rozhodují vydat na složitou cestu podnikatele, a tedy i řídícího pracovníka. Umožní jim seznámit se se základy managementu, přivede je na řadu podnětných myšlenek, pomůže jim vyvarovat se "školáckých" chyb. Těm, kteří se v tomto prostředí již pohybují a mají už potřebné základy zažité, může prospět nejen tím, že jim umožní účinné zopakování podstaty různých metod (SWOT třeba počínaje přes marketingový mix až po metodu Ivyho Leea, jak řídit čas), ale může je inspirovat k dalším výbojům na poli podnikání.
Kniha stojí 230 Kč včetně DPH. Můžete si ji objednat na adrese Economia, a. s., Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství MANAGEMENT PRESS. Případné informace na telefonu 02/67 09 72 06.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist