Praktický návod k plánování podnikové strategie

(VRV)
Praktický návod pro analýzu, rozhodování, tvorbu a implementaci marketingových strategií poskytuje kniha nakladatelství GRADA Publishing Plánování podnikatelských strategií, jejímiž autory jsou Shailendra Vyakarnam a John W. Leppard.
Na knize upoutá především netradiční přístup k vlastnímu marketingovému výzkumu. Ten sice vychází ze známého schématu: Externí, interní a SWOT analýza, ale způsobem, který vytváří konkrétní a zcela samozřejmé analytické myšlení marketingových pracovníků. Bez něj se praxe neobejde. Při marketingovém výzkumu totiž nejde o vytváření vysněných představ ani o hledání pesimistických strašáků, ale o reálné posouzení vlastních možných příležitostí a ohrožení na základě zhodnocení všech negativních i pozitivních sil. Autoři svým výkladem vedou čtenáře konkrétní cestou hodnocení vlastního přístupu k podnikání, k volbě rozhodovací jednotky a určení strategických alternativ. Názornost posiluje a přímé použití poskytuje řada analytických pomocných formulářů, dotazníků apod.
Vlastní strategické směry pak vycházejí ze známé Ansoffovy matice výrobek/trh, kterou však proti obvyklým přístupům uvádějí a doprovázejí řadou dalších analytických postupů. Především je to využití přehledů prodeje podle zákazníků, podle výrobků (služeb) a další. Autoři nezůstávají jen u volby strategie, ale naučí čtenáře postupům, které umožní posoudit, jak je aplikace této strategie reálná v konkrétních podmínkách trhu i z hlediska vývojové situace podniku. Především jsou to finanční hlediska určující životaschopnost podniku, ziskové možnosti, zejména návratnost vloženého kapitálu a míra zisku, ukazatele likvidity, metody zlepšování peněžního toku.
Konkrétní akční plán, který především dokumentuje realisticky důvody pro provedení akce, je tak možné detailně popsat včetně zhodnocení dopadu v oblasti finanční a lidských zdrojů. Kniha tak vhodně doplní obecnější poznatky podnikatelů a manažerů různých úrovní o marketingových strategiích a zejména pak vlastní implementaci strategických plánů.
TUČNĚ: Kniha stojí 248 Kč včetně DPH a můžete si ji objednat na adrese ECONOMIA, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství GRADA. Případné informace na tel. čísle 02/20 38 65 11.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist