Praktický návod k plánování podnikové strategie
(VRV)
Praktický návod pro analýzu, rozhodování, tvorbu a implementaci marketingových strategií poskytuje kniha nakladatelství GRADA Publishing Plánování podnikatelských strategií, jejímiž autory jsou Shailendra Vyakarnam a John W. Leppard.
Na knize upoutá především netradiční přístup k vlastnímu marketingovému výzkumu. Ten sice vychází ze známého schématu: Externí, interní a SWOT analýza, ale způsobem, který vytváří konkrétní a zcela samozřejmé analytické myšlení marketingových pracovníků. Bez něj se praxe neobejde. Při marketingovém výzkumu totiž nejde o vytváření vysněných představ ani o hledání pesimistických strašáků, ale o reálné posouzení vlastních možných příležitostí a ohrožení na základě zhodnocení všech negativních i pozitivních sil. Autoři svým výkladem vedou čtenáře konkrétní cestou hodnocení vlastního přístupu k podnikání, k volbě rozhodovací jednotky a určení strategických alternativ. Názornost posiluje a přímé použití poskytuje řada analytických pomocných formulářů, dotazníků apod.
Vlastní strategické směry pak vycházejí ze známé Ansoffovy matice výrobek/trh, kterou však proti obvyklým přístupům uvádějí a doprovázejí řadou dalších analytických postupů. Především je to využití přehledů prodeje podle zákazníků, podle výrobků (služeb) a další. Autoři nezůstávají jen u volby strategie, ale naučí čtenáře postupům, které umožní posoudit, jak je aplikace této strategie reálná v konkrétních podmínkách trhu i z hlediska vývojové situace podniku. Především jsou to finanční hlediska určující životaschopnost podniku, ziskové možnosti, zejména návratnost vloženého kapitálu a míra zisku, ukazatele likvidity, metody zlepšování peněžního toku.
Konkrétní akční plán, který především dokumentuje realisticky důvody pro provedení akce, je tak možné detailně popsat včetně zhodnocení dopadu v oblasti finanční a lidských zdrojů. Kniha tak vhodně doplní obecnější poznatky podnikatelů a manažerů různých úrovní o marketingových strategiích a zejména pak vlastní implementaci strategických plánů.
TUČNĚ: Kniha stojí 248 Kč včetně DPH a můžete si ji objednat na adrese ECONOMIA, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství GRADA. Případné informace na tel. čísle 02/20 38 65 11.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist