Jak budeme jezdit zítra
Tentokrát podle RENAULTU
Karosérie této studie firmy RENAULT s označením ZO má prý vzdáleně připomínat tvar brouka. Proč ne, ale musím přiznat, že když jsem na ženevském autosalónu experimentální vozidlo spatřil, určitě víc mi připadalo jako kreace z sci-fi filmu s radlicí na odhrnování kamenů pro expedici na cizí planety. Jenže... stejně se mohli jiní dívat před lety na prototypové studie, jejichž přímý potomci nyní jezdí po silnicích. Podobný osud ostatně čeká i RENAULT Spider, na jehož upraveném šasi je ZO postavený. Změny spočívají především v aplikaci zcela nového pérování; díky tomu, že je na bázi olej/vzduch, umožňuje nastavování světlé výšky v unikátním rozmezí 130 mm. Vůz by tak měl mít souměřitelně vysoce kvalitní jízdní vlastnosti jak na silnici, tak v terénu. K unikátům patří nesporně i motor - zážehový dvoulitr s přímým vstřikem a s maximem výkonu 100 kW.
Stranu připravuje Miroslav Hájek
(autor je redaktorem Týdeníku Květy)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist