ROZHOVOR

Tylex - trvalá inovace sortimentu a hledání nových trhů

Tylex Letovice je tradiční výrobce záclon, ubrusů, krajek a krajkovin, tylů a výšivek. Vytváří vlastní bohatou kolekci vzorů pro bytový textil, i pro sortiment galanterního zboží. Na trhu se prezentuje líbivým zbožím vysoké kvality využívajícím široké škály materiálů.
Nabídka firmy obsahuje záclony v mnoha variantách rozměrů - celoplošné, i s ukončením bordurového typu. Dále bohatě zdobené výšivky pro společenské šaty k nejrůznějším příležitostem, krajky a krajkoviny zejména elastické s plastickým vzorem nabízené v různých barvách a šířích, ale i paličkované krajky tradičně zdobící nejeden krojovaný oděv.
Firma se trvale přizpůsobuje měnícím se podmínkám na domácím i zahraničním trhu. Ve svém oboru si udržuje stabilně vedoucí pozici. Za rok 1997 obdržela ocenění A-2 v rámci hodnocení ČEKIA - CRA RANKING.
"V letošním roce je podnikání obzvláště obtížné," říká generální ředitel Tylexu Jiří Musikant. "Sílí tlak konkurence, museli jsme reagovat na všeobecný pokles poptávky na tuzemském a slovenském trhu. Naše aktivity budeme rozvíjet ve třech základních směrech: posilovat export, v oblasti bytového textilu zvýšit podíl konfekcionované výroby a posílit své postavení jako výrobce a dodavatele elastických krajek a krajkovin."

Co uděláte pro naplnění těchto vašich cílů?

"Všeobecně řečeno, společnost bude i nadále poměřovat svůj vztah ke konkurenci ve dvou rovinách: jednak v technické úrovni, kvalitě a servisu, a jednak v porovnání našich a konkurenčních cen.
Z hlediska technické úrovně budeme pokračovat v realizaci našich střednědobých investičních plánů, orientovaných na nákup moderních výrobních strojů, zařízení pro další zefektivnění designérské práce, rozvoj informatiky a racionalizaci dokončovacích prací.
V předchozích letech jsme investovali v průměru 80 mil. Kč ročně, v letech 1997 a 1998 jsme realizovali významné ekologické akce - výstavbu čistírny odpadních vod a odprášení kotelny.
Na trhu budeme nabízet módní sortiment elastických krajek a krajkovin z nejnovějších strojů, ve spolupráci s a. s. Pega Krnov budeme i nadále koordinovat barevnostní nabídku výrobků, které se zejména u výrobců dámského prádla vzájemně doplňují."

Co si představit pod pojmem zvýšení konfekce v oblasti bytového textilu?

"Naší snahou bude i nadále vyhovovat zvyšující se poptávce po kusových výrobcích, tj. záclonových panelech i konfekcionovaných záclonách. Záclonové panely jsou žádány pro nápaditost motivů, konfekcionované záclony pro bohatost zdobení oken a širokou škálu jejich rozměrů. Vždyť od počátku 90. let má stále méně žen dostatek času na to, aby si mohly doma samy záclony ušít."

Můžete nám přiblížit vaše záměry posílení exportu?

"Samozřejmě si chceme udržet naše významné postavení na slovenském trhu. Chtěli bychom rozvíjet naše obchodní aktivity na perspektivních trzích střední a východní Evropy. V neposlední řadě máme smělé záměry proniknout na trh USA a zvýšit náš export do západní Evropy. Pro skandinávské země, tradiční zákazníky s orientací na přírodní materiály, připravujeme kolekci bavlněných záclon ze žakárských strojů.
Naše exportní aktivity budou i nadále zajišťovány vlastními silami a rovněž ve spolupráci s obchodními společnostmi."

Vraťme se na závěr na domácí trh. Stále častěji se hovoří o tom, že domácí výrobce textilu výrazně poškozují levné dovozy. Jaké problémy přinášejí Tylexu?

"Mohu vám uvést aktuální příklad z posledních dnů. Do obchodní sítě jsou na předvánoční trh distribuovány mimořádně nekvalitní, levné záclony, kopírující balení a. s. Tylex včetně ochranné známky. Tzn. v krabicích a s etiketami běžně používanými naší firmou, avšak s drobnými gramatickými nedostatky v textu a chybějícími ošetřovacími symboly. V tomto konkrétním případě již naši právní zástupci podnikají kroky směřující k nalezení původce zboží. Považuji za naprostou samozřejmost, že autor těchto výrobků zneužívající naši ochrannou známku a poškozující naši firmu ponese veškeré důsledky svého jednání.
Obecně k vaší otázce mohu říci, že levné dovozy jsou skutečností, která na tomto trhu je a z vlastní zkušenosti nevěřím na jejich zastavení jakýmkoliv administrativním rozhodnutím. O tom, že se dováží, rozhoduje v prvé řadě zákazník, který je ochoten si zboží, mnohdy pochybné kvality a pochybného původu, koupit.
Naši zákazníci si neustále potvrzují, že cena je pouze jedním z atributů, který je vždy v relaci s ostatními. A v náš prospěch hovoří zejména další, mnohem významnější atributy, jako jsou například kvalita a životnost výrobků. Tady vidím jednu z cest pro udržení si našich zákazníků a získání dalších."
Kontakt:
Tylex Letovice, a. s.
Brněnská 3
679 61 Letovice
Tel.: 0501/49 21 11
Fax: 0501/47 47 35
E-mail: tylex@tylex.cz
http://www.tylex.cz

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist