Krátce po pandemii se zdálo, že se na pracovním trhu udála revoluce. Novým normálem se stávala převaha práce z domova a minimum scházení se v kancelářích. Letošek ale ukázal, že budoucnost je opačná. Velké technologické firmy, hlavní tváře práce na dálku, začaly ve velkém nahánět své lidi zpět do kanceláří a home office zcela ruší. Šéfové velkých světových společností předvídají, že do tří let může nastat naprostý konec práce z domova. Jak se tento efekt projevil v českých firmách?
Začalo to minulý rok Teslou Elona Muska či poskytovatelem videokonferencí Zoom. Přidaly se Meta, provozovatel sociálních sítí Facebook a Instagram, nebo také Google, který docházení do kanceláře přidal mezi faktory, podle nichž hodnotí zaměstnance. Dominovým efektem osekávají práci na dálku postupně další korporace.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- Jak výrazně české firmy omezují home office.
- Jak negativně práce na dálku ovlivňuje firmy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.