Zvenčí budovu doslova obaluje reklama na satelitní internetové připojení Starlink a přízemí vypadá jako showroom jakékoliv západní firmy, která má e-shop s posledními výkřiky technologií. V dalších třech patrech nad tím sedí desítky mladých lidí u počítačů nebo debatujících v prosklených zasedačkách s motivačními názvy jako Gravity nebo Nasdaq.

Na schodišti mezi patry je graficky i písmenkově vyvedena historie firmy, která se i díky české investici a českým mentorům stala nejúspěšnějším internetovým projektem na Balkáně kombinujícím služby podobné Seznamu s e-shopem. K němu loni přibyl prodej aut Carvago a úplně nejčerstvěji před pár dny exkluzivní zastoupení prodeje terminálů pro Starlink.

Kosovská firma Gjirafa, tedy Žirafa, ze svého sídla na novém průmyslově-obchodním předměstí Prištiny naprosto dominuje albánsky mluvícím zemím v regionu a chystá se vyrazit dál.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jakou pozici má česká investice na Balkáně.
  • Kde bere start-up nejvíc nových talentů.
  • Kdy a kde plánuje IPO.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.