Zvenčí budovu doslova obaluje reklama na satelitní internetové připojení Starlink a přízemí vypadá jako showroom jakékoliv západní firmy, která má e-shop s posledními výkřiky technologií. V dalších třech patrech nad tím sedí desítky mladých lidí u počítačů nebo debatujících v prosklených zasedačkách s motivačními názvy jako Gravity nebo Nasdaq.
Na schodišti mezi patry je graficky i písmenkově vyvedena historie firmy, která se i díky české investici a českým mentorům stala nejúspěšnějším internetovým projektem na Balkáně kombinujícím služby podobné Seznamu s e-shopem. K němu loni přibyl prodej aut Carvago a úplně nejčerstvěji před pár dny exkluzivní zastoupení prodeje terminálů pro Starlink.
Kosovská firma Gjirafa, tedy Žirafa, ze svého sídla na novém průmyslově-obchodním předměstí Prištiny naprosto dominuje albánsky mluvícím zemím v regionu a chystá se vyrazit dál.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- Jakou pozici má česká investice na Balkáně.
- Kde bere start-up nejvíc nových talentů.
- Kdy a kde plánuje IPO.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.