Poslední polské volby nebyly jen politickým kláním, byly i přelomem ve vývoji digitálních volebních kampaní. Od falešných podporovatelů generovaných umělou inteligencí, po nasycení TikToku a dalších sociálních médií dezinformacemi. Manipulace se staly hlavním proudem a změnily způsob, jakým se voliči zapojují do politiky.

Pokud si lze z polské volební kampaně něco odnést, pak je to toto: hranice mezi skutečným a falešným už neplatí. To, co bylo dříve okrajové nebo experimentální, je nyní mainstream. Byly to první polské volby, kde syntetická média, obsah generovaný umělou inteligencí a dezinformace nebyly jen přítomny, ale určovaly tón a dosah digitální kampaně.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak umělá inteligence proměnila volební kampaně?
  • Proč se TikTok stal klíčovým bojištěm pro volby?
  • Jak krajní pravice využila digitální nástroje ke svému prospěchu?
  • Jak se změnila podoba zapojení voličů díky novým technologiím?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.