kniha
Podniková strategie jako nástroj rozvoje firmy
Současné podnikatelské prostředí se vyznačuje rychlými změnami, na něž musí podniky rychle a odpovídajícím způsobem reagovat. Upevnit a posílit konkurenční pozici podniku v dlouhodobém horizontu znamená, že manažeři ve vedení firmy musí zvládnout základní znalosti a dovednosti, jak kvalitní strategii zpracovat. Přitom každá podniková strategie je unikátní. Z tohoto hlediska je její zpracování velmi náročné. A navíc tím práce manažerů zdaleka nekončí. Čeká je náročná etapa implementace strategie, vytváření příznivých podmínek pro její realizaci.
Nakladatelství C. H. Beck vydalo z tohoto hlediska zajímavou a potřebnou práci Marcely Dedouchové s názvem Strategie podniku (brož., 256 s.). Autorka pracuje na Katedře podnikové ekonomiky Vysoké školy ekonomické v Praze, kde vede kursy zaměřené na manažerskou ekonomiku a zpracování podnikové strategie. V rámci Prague International Business School přednáší v kursu Strategie podniku v případových studiích. Absolvovala řadu odborných kursů v zahraničí.
Její práce zahrnuje teoretická východiska pro zpracování kvalitní strategie a její úspěšnou implementaci v podniku. Dává odpověď na otázku, v čem spočívá význam strategie k posílení konkurenční pozice podniku, podává souhrnný výklad o postupu zpracování podnikové strategie, o způsobu hodnocení a výběru variant strategie, zahrnuje přehled podmínek úspěšné implementace strategie v podniku na domácí i mezinárodní úrovni.
Kniha je rozdělena do následujících kapitol: Strategie - nezbytná podmínka rozvoje podniku, Poslání podniku, cíle a vlastníci, Externí analýza, Interní analýza, Strategie na úrovni podnikatelských jednotek, Strategie na podnikové úrovni: vertikální integrace, globální expanze a diverzifikace, Hodnocení a výběr vhodné varianty strategie, Výběr organizační struktury, Výběr integrace a řídícího systému, Vztah mezi strategií, organizační strukturou a systémem řízení, Střet zájmů při tvorbě a zavádění strategie, Specifika podnikání na mezinárodní úrovni, Konkurenční výhody země, Strategie podniku v evropském kontextu.
Publikace obsahuje řadu praktických příkladů, grafy a tabulky. V závěru jsou uvedeny případové studie. Nechybí ani rejstřík a seznam literatury.
Kniha stojí 470 Kč včetně DPH a můžete si ji písemně objednat na adrese ECONOMIA, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství C. H. BECK. Případné informace na tel. čísle 02/22 23 09 35 - 6.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist