kniha

Podniková strategie jako nástroj rozvoje firmy

Současné podnikatelské prostředí se vyznačuje rychlými změnami, na něž musí podniky rychle a odpovídajícím způsobem reagovat. Upevnit a posílit konkurenční pozici podniku v dlouhodobém horizontu znamená, že manažeři ve vedení firmy musí zvládnout základní znalosti a dovednosti, jak kvalitní strategii zpracovat. Přitom každá podniková strategie je unikátní. Z tohoto hlediska je její zpracování velmi náročné. A navíc tím práce manažerů zdaleka nekončí. Čeká je náročná etapa implementace strategie, vytváření příznivých podmínek pro její realizaci.
Nakladatelství C. H. Beck vydalo z tohoto hlediska zajímavou a potřebnou práci Marcely Dedouchové s názvem Strategie podniku (brož., 256 s.). Autorka pracuje na Katedře podnikové ekonomiky Vysoké školy ekonomické v Praze, kde vede kursy zaměřené na manažerskou ekonomiku a zpracování podnikové strategie. V rámci Prague International Business School přednáší v kursu Strategie podniku v případových studiích. Absolvovala řadu odborných kursů v zahraničí.
Její práce zahrnuje teoretická východiska pro zpracování kvalitní strategie a její úspěšnou implementaci v podniku. Dává odpověď na otázku, v čem spočívá význam strategie k posílení konkurenční pozice podniku, podává souhrnný výklad o postupu zpracování podnikové strategie, o způsobu hodnocení a výběru variant strategie, zahrnuje přehled podmínek úspěšné implementace strategie v podniku na domácí i mezinárodní úrovni.
Kniha je rozdělena do následujících kapitol: Strategie - nezbytná podmínka rozvoje podniku, Poslání podniku, cíle a vlastníci, Externí analýza, Interní analýza, Strategie na úrovni podnikatelských jednotek, Strategie na podnikové úrovni: vertikální integrace, globální expanze a diverzifikace, Hodnocení a výběr vhodné varianty strategie, Výběr organizační struktury, Výběr integrace a řídícího systému, Vztah mezi strategií, organizační strukturou a systémem řízení, Střet zájmů při tvorbě a zavádění strategie, Specifika podnikání na mezinárodní úrovni, Konkurenční výhody země, Strategie podniku v evropském kontextu.
Publikace obsahuje řadu praktických příkladů, grafy a tabulky. V závěru jsou uvedeny případové studie. Nechybí ani rejstřík a seznam literatury.
Kniha stojí 470 Kč včetně DPH a můžete si ji písemně objednat na adrese ECONOMIA, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství C. H. BECK. Případné informace na tel. čísle 02/22 23 09 35 - 6.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist