Onlinové randění nabývá na popularitě

Praha, 28. 12. 2001
"Po pár týdnech e-mailování, chatování a posléze i zuřivého posílání textovek jsme si dali první rande v hotelovém pokoji," vzpomíná 27letá Marcela Blažková. Románku, který trval téměř rok, předcházelo seznámení se prostřednictvím internetu. "Jen tak jsem to zkusila," říká Marcela. V kolonce typ seznámení si klikla na vážnou známost "on hledá ji" a odpověděla na pár inzerátů. Stejným způsobem se v Čechách vydávají vstříc seznámení tisíce lidí.
Najít tu pravou či toho pravého k vážnému seznámení se prostřednictvím internetové seznamky www.seznamka.cz momentálně pokouší téměř devět tisíc mužů a více než pět tisíc žen. Po flirtu jednoznačně více prahnou muži, v kolonce sexy seznamka - flirt jich hledá partnerku na "sexuální kamarádství" sedm tisíc v porovnání s více než tisícovkou žen. Měsíčně registruje seznamka milión návštěv. I další onlinová kancelář www.romantika.cz dokládá, že muži se cítí více opuštěni. Vážnou známost zde hledá 2,5 tisíce mužů, stejný počet jich touží po příležitostném sexu. Přes tisíc inzerátů v rubrice ona hledá jeho, poloviční počet v zájmu o příležitostný sex svědčí o tom, že ženy spíše na inzeráty odpovídají. Uživatelky internetu se tak nějak přirozeně stavějí do role těch, které chtějí být virtuálně loveny.
Onlinové seznámení získává s pronikáním internetu do domácností na popularitě. Proto se čím dál častěji mladí lidé při otázce na způsob jejich seznámení nechávají slyšet, že "se potkali na internetu". K virtuálnímu randění láká tisíce jedinců mimo jiné i to, že mohou "vyrazit" na schůzku, kdykoliv mají čas. Samozřejmě že každý seznámeníchtivý jedinec prosazuje "líbivou politiku" a prozradí o sobě jen to nejzajímavější a samé dobré věci. Většinou se neseznamují lidé v pracovní době, netouží totiž po nikom, kdo by jim při randění "dělal křena". K procházení inzerátů tak nejraději volí domov, či internetové kavárny. Česká republika za Západem značně pokulhává v možnostech připojení doma. Jen každý sedmý dospělý Čech může surfovat z obýváku, zatímco například ve Francii má doma internet 20 procent obyvatel, ve Velké Británii 37 procent domácností a ve Skandinávii je online každá druhá domácnost.
Podle velké fanynky internetového randění Marcely má virtuální randění hlavní výhodu v tom, že je možné vztah kdykoliv vcelku bezbolestně ukončit. Nevýhodou je pak finanční náročnost. "Internet nemám doma, chodím do internetových kaváren," říká vizážistka Marcela. Tam zaskočí tak tři- až 4krát týdně na jednu až dvě hodiny. Měsíčně Marcela prosurfuje mezi dvěmi až čtyřmi tisíci Kč. "Ale stojí to za to," dodává mladá žena a spěšně se odporoučí na virtuální rande.