Internetová reklama rapidně poroste

Praha, 28. 12. 2001
Na změnu v poměru internetové populace bude muset citlivě zareagovat onlinová reklama. Celkový růst počtu uživatelů internetu v Evropě povede i k růstu výdajů na internetovou reklamu Ženy rozhazují na onlinovými platbami peníze se stejnou radostí jako muži. Muži dávají zcela evidentně přednost zpravodajství, a to jak dennímu, tak ekonomickému. Rovněž více inzerují. Ženy oproti tomu výrazně překonávají muže v zájmu o kulturní akce a více navštěvují portály o cestování a s nabídkou pracovních míst. Na získání "té správné části populace" zacílí internetová reklama - v příštích letech nejrychleji rostoucí reklamní médium.
Podle výzkumné firmy eMarketer zvýší Evropa svůj relativní podíl na příjmech z internetové reklamy ve srovnání s dalšími oblastmi světa. V celoevropské studii odhaduje eMarketer objem reklamy v roce 2005 na 6,4 miliardy dolarů ve srovnání s necelou miliardou vloni. Podle poledních odhadů je na starém kontinentě asi 70 miliónů uživatelů internetu a jejich řady by se do roku 2004 měly rozšířit na 250 miliónů.Výdaje na reklamu na českém internetu by se měly letos přiblížit hranici 200 miliónů Kč.