Dal jsem auto do servisu s předběžným datem ukončení opravy 30. dubna. Ještě týden poté mi však na telefonické dotazy v servisu odpovídali, že nemají volné kapacity a musím dále čekat. Jakou má servis povinnost dodržet termín ukončení opravy?
Anatol Novotný, Zlatníky

V případě, neprovede-li servis opravu vozidla v dohodnuté době, je v prodlení se splněním své povinnosti a zákazník má dvě možnosti. První z nich je poskytnout (nejlépe písemně) servisu dodatečnou přiměřeně dlouhou lhůtu k provedení (dokončení) opravy a za situace, nebude-li vozidlo opraveno ani v této lhůtě, odstoupit od smlouvy a najít si jinou opravnu.
Druhou cestou je požadovat slevu z ceny opravy, přičemž výše této slevy činí 10 % účtované ceny práce za každých ukončených 7 dnů prodlení s ukončením opravy (nejvýše však 30 % účtované ceny práce za celou dobu prodlení). Vedle obou těchto možností má čtenář vůči servisu nárok na náhradu případné škody, tedy například na náhradu nákladů, jež zaplatí za nájem náhradního vozidla za dobu mezi dohodnutým a skutečným termínem vrácení vlastního vozidla po provedené opravě.
Michal Dlabola
autor je spolupracovníkem redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist