Většina časopisů kvůli zvýšení daně z přidané hodnoty zřejmě výrazněji nepodraží. Větší část nárůstu DPH z pěti na 19 procent pravděpodobně půjde na úkor zisků vydavatelů. Velká konkurence na tuzemském trhu jim totiž neumožní promítnout zvýšení do cen. Noviny by měly zůstat ve snížené pětiprocentní sazbě.
Vydavatelské domy v čele s Unií vydavatelů (UVDT) se ještě budou snažit přesun časopisů do 19procentní sazby zvrátit.
"Budeme se snažit, aby časopisy zůstaly v nižší sazbě," řekl šéf vydavatelství Springer Media CZ Tomáš Tkačík. Předpokládá, že v souvislosti s vysokou konkurencí na trhu nepůjde zřejmě větší část ze 14procentního zvýšení na úkor čtenářů, ale na úkor zisků vydavatelů.
V pětiprocentní sazbě by měly podle koaličního návrhu zůstat knihy, brožury a noviny, kde reklama nepřesahuje 50 procent plochy. Do 19procentní sazby naopak návrh přesunul letáky a podobné tiskařské výrobky a časopisy.