Nabídka služeb agentury CzechTrade vychází z logiky kroků, které exportér musí učinit, pokud se chce prosadit na zahraničním trhu.
Agentura nabízí proto služby pro začínající exportéry, následují služby spojené se vstupem na zahraniční trh (jak trh funguje). Další významnou skupinu nabídek tvoří pomoc při vyhledávání nových zákazníků. Nabídka je zakončena doplňkovými marketinkovými službami.

Začít s exportem je jedním z klíčových strategických rozhodnutí každé firmy, kterému by měla předcházet profesionální příprava. Ta slouží především ke správnému definování exportního záměru a návrhu cílených marketinkových aktivit v zahraničí.
CzechTrade v této fázi firmám pomáhá prostřednictvím úvodních konzultací o připravenosti výrobku či služby a lidského zázemí na export, možných vývozních teritoriích a požadavcích na trhu.
Vyhledávané jsou i služby exportního vzdělávání. Stěžejními tématy jsou cla a celní a daňové předpisy v mezinárodním obchodu, Intrastat, DPH či certifikace. Značný zájem je o možnosti získání a využití finančních prostředků ze strukturálních fondů EU.
Na pravidelné informace o volném pohybu zboží a služeb v EU, bezplatné on-line zodpovídání dotazů a aktuální podnikatelské informace a legislativní změny v EU se zaměřuje služba Euroservis (www.euroservis.cz). Široké spektrum aktuálních informací z oblastí zahraničního obchodu, financí, daní, legislativy, podpory podnikání apod. poskytujeme prostřednictvím portálu www.BusinessInfo.cz.

Co tedy konkrétně agentura CzechTrade nabízí?
Úvodní konzultace - příprava na exportní aktivity. Cílem konzultace je navrhnout kroky, které je třeba realizovat, aby firma byla úspěšná na zahraničních trzích.
Pro bližší informace je možné kontaktovat regionálního konzultanta.

Exportní vzdělávání. Vzdělávací akce zaměřené převážně na různé aspekty mezinárodního obchodu a problematiku Evropské unie, které CzechTrade připravuje ve spolupráci s kvalifikovanými odborníky se zkušenostmi z praxe, lze rozdělit do několika skupin:
1. jednodenní semináře,
2. specializované cykly,
3. individuální tréninky ve firmách,
4. international trade specialist - distanční e-learningový program,
5. MBA.
Komplexní nabídku a podrobné informace k jednotlivým vzdělávacím akcím naleznete na internetové stránce www.czechtrade.cz/vzdelavani.

Manuál úspěšného exportéra. CzechTrade vytvořil na svých internetových stránkách příručku pro exportéry, která odpovídá na otázky exportérů v oblasti techniky zahraničního obchodu.
http://www.czechtrade.cz/info/manual

BusinessInfo - oficiální portál pro podnikatele. CzechTrade zastřešuje a koordinuje portál BusinessInfo, který je společným projektem řady státních a nestátních institucí, svazů a sdružení s cílem překonat roztříštěnost informací ze státní správy. Zaměřuje se na podporu podnikání a exportu. Nabízí odpovědi na otázky z oblastí zahraničního obchodu, financí, daní, legislativy, Evropské unie, podpory podnikání a dalších. (www.businessinfo.cz)

Euroservis. Na internetové adrese www. euroservis.cz naleznete důležité podnikatelské informace o podmínkách Česka v EU.

Publikace. CzechTrade vydává publikace jak tištěné, tak v elektronické podobě nejen pro české exportéry. Jejich aktuální nabídku naleznete na internetových stránkách www.czechtrade.cz/info/publikace.

Vstupuji na nový trh. Firma, která se již rozhodla vstoupit na nový zahraniční trh, potřebuje svůj exportní plán podpořit především detailními informacemi z teritoria. U CzechTrade nalezne on-line databáze zahraničních poptávek, nabídek na spolupráci, projekty a vypsané tendry, udělené veřejné zakázky a databázi potenciálních zahraničních zástupců. Každodenní zasílání požadovaných informací ze všech databází podle přání klienta umožňuje služba Elektronického zasílání informací EZI. Před fyzickým vstupem na trh může CzechTrade provést detailní průzkum teritoria, od poptávky a trendů na trhu, struktury dovozu a průzkumu možných bariér vstupu a návrhu jejich řešení přes poskytnutí podrobných informací o konkurenci po doporučení vhodné cenové strategie.

Exportní příležitosti, on-line databáze. Na internetových stránkách CzechTrade http://www.czechtrade.cz/info/databaze naleznete on-line databáze s informacemi o exportních příležitostech pro české podnikatele, které jsou denně aktualizovány. Individuální výběry lze provádět dle filtrů u jednotlivých databází, zpravidla dle teritoria, komodity nebo data zveřejnění. Denně lze zasílat aktuální exportní příležitosti. Předplatitel služby si může sám na www.czechtrade.cz/info/ezi navolit individuální profil informací, které ho zajímají. Požadované informace poté obdrží automaticky, a to ihned v den zveřejnění do své e-mailové schránky.

Hledám nové zákazníky. Tento nesnadný úkol čeká každou firmu, která se po provedených průzkumech a analýzách odhodlá ke vstupu na konkrétní trh. CzechTrade zde nejúčinněji pomůže přímou asistencí v zahraničí prostřednictvím sítě 31 zastoupení ve 27 zemích. Pro české vývozce může vyhledat potenciální zákazníky na trhu, oslovit je a ověřit zájem o produkci české firmy. Asistenci CzechTrade při vstupu na nový trh využívá pravidelně například společnost Panbex. "Znamená pro nás zejména značnou úsporu času a prostředků při první orientaci v teritoriu a navazování kontaktů," říká Tomáš Veselý, marketinkový poradce společnosti. CzechTrade vyhledává zahraniční obchodní kontakty. Ve spolupráci se zahraničními kancelářemi a smluvními partnery mohou být nabízené služby doplněny o zjištění bonity firem, která pomůže při rozhodování o dalších exportních aktivitách.
Spolupracuje při zjišťování bonity firem s renomovanými společnostmi (např. Creditreform), prostřednictvím kterých má k dispozici údaje o více než dvaceti miliónech podnikatelských subjektů na světě.

Potřebuji marketinkovou podporu. Nezbytnou podmínkou úspěchu v zahraničí je precizně realizovaná prezentace firmy. To není pouze otázka kvalitně zpracovaných tiskových materiálů a internetu, ale i účasti na významných oborových veletrzích a výstavách.
Vedle vybraných oficiálních účastí CzechTrade prezentuje české firmy i prostřednictvím katalogové prezentace. Získat prostředky na marketink v zahraničí lze i z programu OPPP Marketing, který je dotačním programem ze strukturálních fondů EU.
O dotace z programu Marketing se mohou ucházet právnické osoby, jejichž export v posledních třech letech přesáhl pět miliónů korun ročně a které hodlají rozšířit marketinkové aktivity ve stávajícím či novém exportním teritoriu.
V rámci programu jsou spolufinancovány marketinkové aktivity, jako pořízení propagačních materiálů a internetových stránek, účast na výstavách a veletrzích v zahraničí či zpracování studií a informací o zahraničním trhu.
Mezi první úspěšné žadatele o prostředky z programu Marketing patří například dodavatel průmyslových podlah a prostějovská Gala, výrobce sportovního vybavení. Doposud bylo předloženo přes 50 projektů. Z celkových 70 miliónů korun, které jsou vyhrazeny pro letošek na program OPPP Marketing, byly schváleny projekty na čerpání v hodnotě 7,3 miliónu korun. Maximální dotace pro projekt dosahuje jednoho miliónu korun, firmy zatím průměrně žádají o dotaci ve výši 650 tisíc korun.

Program MARKETING (OPPP). CzechTrade je implementační agenturou pro program Marketing v rámci Operačního programu Průmysl a podnikání. Kompletní informace k programu Marketing naleznete na internetových stránkách www.czechtrade.cz/info/marketing.

Prospekce trhu. Cílem projektu je poskytnutí podpory vývozcům formou úvěru určeného na úhradu nákladů souvisejících s prospekcí zahraničních trhů (marketinkové poradenství, propagace, obchodní akce, právní služby a skladovací náklady v zahraničí a zejména náklady na certifikaci výrobků). Poskytovatel úvěru je Česká exportní banka, pojistitel úvěru jeExportní garanční a pojišťovací společnost. Posuzovatel prospekčního záměru je CzechTrade.
V případě zájmu o bližší informace kontaktujte odbor finančních programů, tel.: 224 907 500, e-mail: programy@czechtrade.cz.

Exportní klub CzechTrade. Exportní klub CzechTrade je přirozenou platformou pro osobní setkávání a komunikaci exportérů a představitelů státní sféry. Hlavním přínosem je otevřená výměna informací a exportních zkušeností. Klub informuje o posledních vývozních trendech a aktuálním vývoji na zahraničních trzích. Díky úzké spolupráci s odbornými médii Exportní klub CzechTrade pozitivně ovlivňuje vývoj proexportního prostředí. Usiluje o prohlubování spolupráce mezi důležitými institucemi zabývajícími se exportem. Pro bližší informace navštivte internetové stránky www.exportniklub.cz.

Autor je tiskový mluvčí CzechTrade

Program Aliance
Cílem programu je zvýšení konkurenceschopnosti českých firem na zahraničních trzích prostřednictvím podpory přímých mezinárodních marketinkových aktivit aliance, tedy seskupení minimálně tří firem, jejichž výrobní program se vzájemně doplňuje a které mají uzavřenu dohodu o spolupráci.
Podpora bude poskytována příjemci podpory (lídrovi aliance projektu, který je právnickou osobou, malým a středním podnikem se sídlem v ČR) po dobu jednoho roku, s maximální částkou jednoho miliónu korun a s dotací 50 procent celkových nákladů. Podporovány budou marketinkové informace, marketinkové propagační materiály, propagace prostřednictvím internetu, účast na výstavách a veletrzích v zahraničí.
Výběr projektů bude prováděn v rámci výběrového řízení odbornou hodnotící komisí sestavenou z pracovníků MPO a CzechTrade na základě předloženého projektu seskupení, obsahujícího exportní záměr aliance, zaměření aliance a plán nárůstu aktivit do stanoveného teritoria. Při koncipování programu jsme vycházeli z modelů podpory vývozu v ostatních členských zemích Evropské unie, zejména Finska a jeho agentury Finpro a švédského Swedish Trade.

Program Zastoupení
Cílem programu je zvýšení konkurenceschopnosti českých firem na zahraničních trzích a podpora diverzifikace zahraničněobchodních vazeb českých exportérů prostřednictvím podpory zřizování zahraničních obchodních zastoupení, tedy první vlastní reprezentační kanceláře, v nečlenské zemi EU, vytvořené alespoň třemi podniky.
Podpora je poskytována příjemci podpory (exportérovi, který je právnickou osobou, malým a středním podnikem se sídlem v ČR a má uzavřenu s dalšími minimálně dvěma subjekty Smlouvu o pravidlech zastupování v daném teritoriu - Smlouvu o obchodním zastoupení nebo Smlouvu o zprostředkování, pro ostatní subjekty platí rovněž stejné předpoklady) po dobu tří let, s maximální částkou dvou miliónů korun ročně a s dotací nepřevyšující 50 procent celkových nákladů. Podporovány budou aktivity založení zastoupení a jeho činnost.
Výběr projektů bude prováděn v rámci výběrového řízení odbornou hodnotící komisí sestavenou z pracovníků MPO a CzechTrade na základě předloženého projektu seskupení, obsahujícího exportní záměry firem, plán nárůstu aktivit do stanoveného teritoria. Program vychází z modelů podpory vývozu v ostatních členských zemích Evropské unie (zejména Španělska - ICEX).

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist