Pro povinné ručení se nemusí na pobočky

Pojišťovny stále častěji nabízejí povinné ručení přes internet nebo telefon. Řidiči tak mají letos větší možnost vyřídit si pojistky bez návštěvy pobočky. Navíc takto uzavřené smlouvy jsou většinou levnější.
Mezi osm pojišťoven, které povinné ručení prodávaly, přibyla v září firma Callin ze skupiny PPF. Ta jako první v Česku vsadila na rychlý prodej povinného ručení po telefonu a chce se tím výrazně prosadit na trhu. "Vstup tak silné společnosti nemohl zůstat bez odezvy," říká Ivan Špirakus z pojišťovací firmy Insia.
Se zákonným pojištěním aut na internetu začíná dvojka trhu Kooperativa. Allianz a Česká podnikatelská pojišťovna ho on-line nabízejí už delší dobu, od října ale na něj dávají větší slevu. "Dají se tak ušetřit stovky korun," říká Milan Káňa z Allianz.
K většímu zapojení internetu a telefonu do povinného ručení nutí pojišťovny menší ochota lidí trávit čas na pobočkách a také konkurence. "V říjnu jsme spustili povinné ručení po telefonu, na příští rok ho chystáme po internetu," potvrzuje Kateřina Hamerská z ČSOB Pojišťovny. Ústavy by tak mohly omezit síť poboček a ušetřit na provizích agentům. Cenu povinného ručení největší pojišťovny ještě nezveřejnily.