Pojištění řidiči mohou využívat asistenční služby

Motoristé, než vyjedou na silnice, by určitě měli vědět, jaký rozsah asistenčních služeb jejich pojišťovna nabízí. V případě problémů jim asistence může ušetřit spoustu času a starostí.
Asistenční služby pojišťovny nejčastěji poskytují v případě, že je vozidlo následkem dopravní nehody nepojízdné. Některé pojišťovny však nabízejí i další služby. Jsou jimi třeba nejrůznější předcestovní či právní asistence, případně i asistence v případě, že má vozidlo poruchu.
Asistenční služby v rámci povinného ručení nabízejí v současné době všechny pojišťovny. Měly by být dostupné 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.
"V současné době na trhu neexistují nijak dramatické rozdíly, pokud se týká klasické technické asistence. Rozdíly ale panují v limitech a některých nadstandardních službách," říká Miloslav Herman, ředitel společnosti AXA Assistance.
Motoristé se tak mohou setkat s nabídkou asistenčních služeb i pro případ vlastní nedbalosti. Kupříkladu když jim dojde palivo, nebo ztratí klíče od svého vozidla. Užitečné jsou také nejrůznější informace pro cestování (například počasí) či administrativně právní asistence.
V zahraničí motoristé zase ocení zejména tlumočnické služby, případně pomoc při jednání s místními úřady nebo policií. Asistenční služba může zajistit také ubytování pro případ, kdy byl klientovi odcizen jeho vůz. (šal)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist