Novela zjednoduší komunikaci


Právě před týdnem, tedy ve čtvrtek 20. dubna, schválil Senát v rámci novely živnostenského zákona také změnu tzv. antispamového zákona (zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, kterou připravilo Ministerstvo informatiky.
Novela zákona zmírňuje podmínky pro šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky. Nově bude moci firma svým stávajícím zákazníkům zasílat obchodní nabídky související s prodejem jejích výrobků a služeb za předpokladu, že zákazník má kdykoliv možnost odmítnout zasílání komerčního sdělení - a to i v případě každé jednotlivé zprávy (princip opt-out).

Cíl zákona - nebrzdit

Uvedená změna zákona vychází z aplikační praxe Úřadu pro ochranu osobních údajů, který je dozorovým orgánem, a má za cíl zjednodušit komunikaci u stávajících obchodních vztahů a umožnit firmám zasílat obchodní nabídky zákazníkům, kteří jim poskytli svůj elektronický kontakt v souvislosti s prodejem výrobků nebo služeb.

Pozor na nové klienty

Na vztah mezi firmou a adresátem obchodního sdělení, který není jejím zákazníkem, se bude nadále vztahovat přísnější režim, tzn. že firma musí získat k šíření reklamy na své výrobky nebo služby předchozí souhlas adresáta (princip opt-in).
Změna zákona také upřesňuje právní režim pro zasílání obchodních sdělení elektronicky. Pro vyloučení případné aplikace jiných zákonů se stanovuje, že tato sdělení lze šířit jen za podmínek uvedených v zákoně č. 480/2004 Sb.
Novela zákona čeká na podpis prezidenta. Má nabýt účinnosti 1. srpna letošního roku.
Autor je ředitelem legislativně právního odboru Ministerstva informatiky

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist