České firmy se prosazují u zahraničních obchodních řetězců
Českým firmám se daří prosazovat s privátními značkami v zahraničních obchodních řetězcích, díky tomu se jim otevírají západoevropské trhy. Například společnost Aveflor prorazila se svým plastickým obvazem ve spreji do německých obchodů nadnárodního řetězce Aldi.
Výrobky privátních značek obchodní řetězce nabízejí pod vlastním obchodním názvem a za nižší ceny, než za jaké se prodává značkové zboží. Zájem stát se dodavateli výrobků privátních značek pro zahraniční obchodní řetězce má stále více českých firem. Na květnovém veletrhu privátních značek PLMA 2006 v Amsterodamu se s podporou agentury CzechTrade zúčastnilo několik desítek českých výrobců.
"Výroba pod značkou je jednoznačně trend, který nelze přehlížet. V západní Evropě dosahuje podíl privátních značek kolem 30 procent na celkových obratech, v ČR mezi 12 až 15 procenty a lze předpokládat další nárůst," řekl generální ředitel CzechTrade Ivan Jukl.
Česká republika nyní patří mezi země střední a východní Evropy, v nichž je nejvyšší podíl vlastních privátních značek maloobchodních řetězců v rychloobrátkovém zboží. Podíl dosahuje 17 procent, což je stejně jako na Slovensku a o tři body méně než v Rakousku a Maďarsku. (čtk)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist