Jedinečný charakter mini dává automobilové honičce ty správné obrátky. Tak si pochvaloval filmový režisér Gary Grey účinkování britského vozíku v remake slavného filmu The Italian Job (v Česku s názvem Loupež po italsku). Mini tu vedle Edwarda Nortona nebo Donalda Sutherlanda patří k hlavním postavám děje. Chvílemi to dokonce vypadá, že tu jde v první řadě právě o mini. Na plátně se objevuje hned ve třech exemplářích, samotné natáčení jich ale spotřebovalo desetkrát více.
Zlí jazykové tvrdí, že za fenomenálním návratem mini není ani tak původní geniální myšlenka konstruktéra Aleca Issigonise, jako skvělá práce marketingového oddělení. Pod značkou Mini jsou nabízeny dioptrické brýle "pro perfektní vidění", série kufrů "pro velké cesty", značkové "superboty, inovativní a variabilní" nebo kolečkové brusle jako "perfektní vánoční dárek". Zapomětlivým je k dispozici Mini plánovací kalendář, milovníkům hudby Mini přenosné rádio a dětem Mini plyšáci, protože "kdo by odolal své mini obejmout a pomazlit se s ním".
Jiné nápady jsou o poznání originálnější. V červnu postavila automobilka na střeše Muzea současného umění v Lipsku hotelový pokoj, který tu má vydržet celý rok. Hosté si budou moci "vzít ručníky s sebou domů", dostanou snídani až na pokoj a pro vyjížďky po městě jim budou přistavena auta. Samozřejmě značky Mini.
Pozoruhodný lipský hotel bude fungovat jen jednu sezónu. To ale bar, restaurace a noční klub v centru španělského Madridu s názvem Mini Lounge je k dispozici svým hostům natrvalo a dvacet hodin denně. Nabízí "široké gastronomické spektrum" v souladu s životním stylem Mini a také "kosmopolitní atmosféru".
I když úspěch samotného auta leží hlavně v jeho dlouhé historii, automobilka svou minulost trochu zanedbávala. To se má napříště změnit - letos odstartovala projekt The Mini Story. Jeho cílem je vybudování centrálního archívu v Oxfordu a také muzea, kde by měly být soustředěny všechny historické modely. Dostane se i na osvětu - ústředními protagonisty kampaně jsou dvě postavy, které "cestují minulostí Mini, a tím ji stále lépe poznávají". Podle autorů je projekt složen "z fiktivních a reálných příběhů ze současnosti i minulosti". Otázkou tedy zůstává, zda vnese jasno do počátků automobilky, které jsou zahaleny tajemstvím. Legendy, jak mini před půlstoletím vzniklo, existují nejméně tři.
(ste)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist