Neuběhl ještě ani rok, co na výstavu do Frankfurtu přivezlo mini poprvé koncept verze kombi. Od té doby stihla automobilka ukázat další tři varianty, speciálně přichystané pro autosalón v Detroitu, Ženevě a Tokiu.
Společným rysem všech prototypů jsou vertikálně rozpůlené dveře kufru používané na dodávkových autech a známé i z historické verze Mini Traveller z roku 1960. Ani na jednom konceptu také nechybělo speciální otevírání bočních dveří. Ty jsou pouze dvoje a podobně jako u Peugeotu 1007 se při otevírání vysunou mimo úroveň karosérie a odjedou směrem vzad (u jednoho z konceptů na opačnou stranu). Na rozdíl od francouzského řešení však k tomu nepotřebují kolejničky, pohyb zajišťují speciální klouby.
O termínu zahájení výroby kombíku automobilka zatím oficiálně neinformovala, německé motoristické časopisy se však shodují na roku 2009. Časopis Auto Motor und Sport před časem napsal, že bez šance na výrobu není ani od kombi odvozená verze pick-up.
(ste)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist