Rozhovor: Petr Vimer, obchodní ředitel BOHEMIA CARGO, s. r. o.

Sektor dopravy se podílí sedmi procenty na HDP a zhruba pěti procenty na zaměstnanosti. "Je ovšem důležitým sektorem sám o sobě a mobilita je základním právem občana Evropy," říká Petr Vymer, obchodní ředitel logistické firmy BOHEMIA CARGO, s. r. o. Děčín.
Proč takové investice vkládáte do Děčína?
Jsme děčínská firma a součástí našeho portfolia zákazníků jsou významné společnosti z Děčína a okolí. Věříme, že budováním moderního zázemí dokážeme vyjít našim zákazníkům vstříc a posílit naše postavení na trhu. Samozřejmě, že nejen pro zákazníky z Děčínska.
Kde dnes působíte?
Co se našich služeb týká, většinou jsme schopni pokrýt celou republiku. Sídlo společnosti je v Děčíně a pobočku máme v Ústí nad Labem.
Před časem se však objevily signály, že Děčín není natolik podnikatelsky zajímavý a že půjdete za zákazníky do nových lokalit. Kam míříte?
V současnosti máme v našem portfoliu zákazníky z celé České republiky. Naše hlavní sídlo však nadále zůstává v Děčíně. Je to pro nás určitě lokalita zajímavá a důležitá. Odtud mimo jiné odbavujeme denně naše kamiony se sběrným zbožím do západní Evropy a Skandinávie. Umíme se však přizpůsobit přáním našich zákazníků, a pokud je to potřeba, rozšířit naší infrastrukturu dle požadavků. Momentálně zvažujeme některé možnosti, ale bylo by asi předčasné je nyní zveřejnit.
* Jaké služby v současnosti nabízíte?
Spektrum poskytovaných služeb je široké. Zajišťujeme mezinárodní sběrnou službu, celokamionovou doprava zásilek a dílčích partií, leteckou a námořní dopravu, celní služby, tuzemskou silniční dopravu, komplexní servis ve skladování a v neposlední řadě rovněž mytí průmyslových přepravek.
Je mezi nimi také outsourcing logistických služeb?
Ano, i toto dnes nabízíme. Jen ve zkratce bych zmínil například převzetí expedice a obalového hospodářství našeho významného klienta Alcan Extrusions nebo spolupráci se společností Man-tech. Pro Man-tech v současnosti zřizujeme malý showroom. Je umístěn v našem areálu a bude prezentovat jejich zboží.
Jak ve společnosti vnímáte požadavky na outsourcingové služby, budou přibývat?
Z našich zkušeností a podle vývoje, který jsme zaznamenali na trhu a u našich stávajících zákazníků, lze předpokládat, že budou přibývat. A my jsme připraveni spolu s nimi tyto požadavky řešit. V této souvislosti mě hodně mrzí, že je náš obor podnikání důsledně obcházen ve všech programech dotací z fondů EU, snad s výjimkou marketingu. A to přesto, že logistika je zahrnuta mezi významné položky státní politiky. Podle našich informací to tak bohužel bude i v novém plánovacím období EU.
Po devíti letech působení na trhu máte v portfoliu klienty, s nimiž jste začínali?
Ano, i po tolika letech s mnohými z nich spolupracujeme. Dobře se mi říká, že to jsou naši věrní a spokojení zákazníci a partneři. Za tu dobu jsme si navzájem vypěstovali dobré vztahy a velmi si toho vážíme.
Můžete uvést, s kterými velkými zákazníky pracujete?
Za všechny například Black and Decker Trmice, SCA Packaging, Alcan Extrusions, Glaverbel, Pro office, Preciosa, Jágr Team a další.
Máte s nimi i jiný kontakt než pouze prostřednictvím elektronické pošty a telefonního signálu?
Samozřejmě máme obchodního zástupce, který udržuje osobní kontakt s našimi zákazníky formou pravidelných návštěv. Ovšem zákazníků máme hodně, a proto není sám, ale i vedení společnosti a lidé z provozu ze zapojují a navštěvují zákazníky. Někdy se řeší konkrétní provozní záležitosti, a tak je to více než žádoucí. Vždyť osobní kontakt žádné telefonáty ani e-maily nenahradí a lidé z provozu na obou stranách se tak lépe poznají.
Říká se, že těžké okamžiky v životě člověka nejen prověří, ale že ho také hodně naučí. Už jste takovou situaci ve firmě prožil?
Myslím, že takové situace prožije každý v jakémkoliv oboru, ve kterém pracuje. Určitě ani já nejsem výjimka, ale radši vzpomínám na ty lepší momenty. Důležité pro mne je, že jsme tyto situace společně s týmem obětavých a pracovitých lidí, kteří jsou profesionálové na svých místech, byli vždy schopni vyřešit ke spokojenosti našich zákazníků. Vždyť celá společnost se řídí heslem 'Zákazník je u nás vždy na prvním místě'. Toto není jen motto naší společnosti z propagačních materiálů, ale zejména každodenní přístup všech našich pracovníků.
Autor je spolupracovníkem redakce

Curriculum vitae
Děčínská logistická firma BOHEMIA CARGO, s. r. o., vznikla na podzim roku 1997 ryze českým soukromým kapitálem.
Podniká v oboru mezinárodního zasilatelství a logistiky a mezi její hlavní produkty patří mezinárodní sběrná služba.
Po necelých deseti letech působení na trhu se zařadila do elitní skupiny. Je známým poskytovatelem širokého spektra logistických služeb, včetně propojení na obchodní partnery ve všech světadílech. Z původních devíti zaměstnanců jich nyní ve firmě pracuje osm desítek. Od počátku roku 2002 má v Děčíně stále ještě nové překladiště, které si firma pořídila za přibližně 30 milionů korun. Umožnilo další rozvoj poskytovaných služeb. Loni k tomuto překladišti přibyl za dalších 60 milionů korun logistický sklad o celkové kapacitě až 13 000 paletových míst.