Šimonovský si vzpoměl
Ministerstvo dopravy uzavřelo na jaře dodatek ke smlouvě na zavedení mýtného systému. Společnosti Kapsch slíbilo, že stát zaplatí navíc náklady na provoz agregátů, které budou mýtné brány na čas napájet. Někdejší ministr dopravy Milan Šimonovký se nejprve na dodatek nemohl rozpomenout, později jej již obhajoval. Odstupujícíci ministr na to má odlišný názor.
Milan Šimonovský, bývalý ministr dopravy
3. 11. 2006
Bylo to hodně stran. Ale moji lidé mi řekli, že je to výhodné pro stát. Tak tam snad nic špatného není.
8. 11. 2006
Dodavatel nabídl v soutěži, že postaví celý systém za dvanáct měsíců. My jsme ho dodatkem donutili, aby to udělal za devět měsíců. Hovoří se tam (v dodatku, pozn. red. ) o náhradních agregátech, které budou maximálně mějaký měsíc fungovat, protože přípojky se v zimě těžko budují. Tyto agregáty bude zvyšovat náklady na dodávku systému.
Aleš Řebíček, odstupující ministr dopravy
9. 11. 2006
Pozice státu coby objednatele systému a společnosti Kapsch jako jeho dodavatele je ve stávající smluvní dokumentaci výrazně nevyvážená v neprospěch státu. V důsledku toho má ministerstvo výrazně zhoršenou pozici, pokud jde o tlak na včasné dokončení celého systému.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist