Začátek 90. let: Václav Fischer se vrací do Čech z Německa, kde žil přibližně dvacet let. Od roku 1980 tam vlastnil cestovní kancelář. Tu později založil i v Česku pod názvem CK Fischer. Začalo se o něm mluvit jako o člověku, který naučil Čechy jezdit k moři.
Koncem 90. let zakládá společnost Fischer Air, která postupně provozuje tři modré boeingy. Ve stejné době byl zvolen senátorem.
V roce 2002 se začínají objevovat zprávy, že Václav Fischer čelí mnohasetmiliónovým úvěrům.
V létě 2003 na firmy Václava Fischera podaly ČSA, Česká správa letišť a Komerční banka návrh na exekuci majetku.
V létě 2003 pohledávky za společnostmi Václava Fischera přebírá finanční skupina podnikatele Karla Komárka. Fischer se s investorem Komárkem dohodl, že nadále zůstane v čele svých firem. Ekonomické řízení jeho společností ale převzali lidé z Atlantik IB.
V listopadu 2003 představil Fischer veřejnosti svého partnera pro podnikání v cestovním ruchu. "S Karlem Komárkem se budeme skvěle doplňovat," řekl tehdy Fischer. Za necelé dva roky je všechno jinak. Fischer opouští svou cestovní kancelář a leteckou firmu Fischer Air.
2006: Letecká společnost Fischer Air končí.
Advokátní kancelář Císař, Češka, Smutný podala v zastoupení CK Fischer na bývalého senátora trestní oznámení z podezření na úvěrový podvod. Sporný úvěr podle neoficiálních informací tehdy dosahoval částky přibližně 300 miliónů korun.
(hpv, rak)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist