Kampaň Vodafonu porušila etický kodex reklamy

Část letošní podzimní kampaně Vodafonu CR porušila podle arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR) etický kodex reklamy. Vodafone nechal na počátku prosince na několik dní umístit na reklamní plochy konkurenčních mobilních operátorů jeden ze symbolů své kampaně, falešné sobí parohy; posléze je sundal a konkurenci se omluvil.
"Byl to jen mikulášský žertík. Je potřeba respektovat ostatní subjekty na trhu," uvedl generální ředitel Vodafonu Grahame Maher poté, co firma parohy odstranila.
Na akci, jejíž styl se řadí pod tak zvaný guerilla marketing, si stěžovaly konkurenční firmy. Arbitrážní komise odmítla vyjádření zadavatele, že umisťování sobích parůžků byla provedena výlučně v zájmu spotřebitele.
"Rada pro reklamu rozhodla, že uvedená marketingová aktivita je v rozporu s bodem, který říká, že reklama musí respektovat zásady čestného soutěžení konkurentů," sdělil v pátek výkonný ředitel rady Pavel Kurýl.
RPR je nestátní, nezisková organizace, jejímiž členy jsou inzerenti, média, reklamní a mediální agentury. Rada nemůže udělovat pokuty či jiné sankce, vydává pouze rozhodnutí, jež mají formu doporučení. (čtk)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist