Zájem o japonštinu, čínštinu a arabštinu mezi odborníky v posledních letech roste
V posledních letech nabývají na popularitě mezi špičkovými manažery především exotičtější jazyky jako například japonština, čínština či arabština. Nejde ovšem o masový trend - osvojit si arabštinu nebo čínštinu je přirozeně obtížnější než se naučit anglicky.
Znalost takového jazyka je ale pak nespornou výhodou při hledání pracovního místa. "Řada našich studentů japonštiny nachází své místo v japonských firmách působících v České republice," tvrdí ředitelka Ústavu Dálného východu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy Zdeňka Švarcová.
Vyšší zájem o studium exotických jazyků zjišťují i některé jazykové agentury. Například podle metodičky agentury Skřivánek Petry Vlčkové je zájem především o studium čínštiny a arabštiny. Zvyšující poptávku po exotických jazycích zaznamenali i v agentuře GTS International: "Přemýšlíme, že tento rok rozšíříme naši nabídku o japonštinu, čínštinu a jeden ze severských jazyků," říká Alexandra Hroncová z jejího PR oddělení. Jinde mají ale opačné zkušenosti. "Manažeři se zaměřují hlavně na angličtinu a němčinu, občas ruštinu a další jazyky v podstatě nevyhledávají. Exotické jazyky studují spíš klienti ve věku vysokoškolských studentů," tvrdí například ředitel jazykové agentury CK INTACT Karel Klusák.
(pk)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist