Škodovce se loni dařilo v Německu i Polsku
Škodě Auto se loni dařilo u dvou největších sousedů Česka. Prodej osobních vozů Škoda v Německu se loni zvýšil o 16 procent, a podíl automobilky na trhu tak dosáhl 3,42 procenta.
Také v Polsku se loni prodalo víc škodovek a česká automobilka se tam stejně jako v předchozím roce stala nejprodávanější značkou auta.
V Německu bylo loni zaregistrováno celkem 118 523 vozidel Škoda Auto. Podle německého automobilového svazu se prodej nových automobilů v Německu v loňském roce zvýšil o čtyři procenta na sedmileté maximum 3,47 milionu vozů.
Největší zájem z modelů Škody byl loni v Německu o vozy Octavia, jichž úřady registrovaly přes 56 tisíc. Za nimi následovala fabia, pro kterou se rozhodlo 54 tisíc kupců. Superb si zvolilo kolem tří tisíc zákazníků. Úspěch mají i nové vozy Roomster, jichž se od zářijového uvedení na německý trh prodalo 3967.
Prodej škodovek v Polsku se loni zvýšil o 4,1 procenta na téměř 29 tisíc vozů. Druhé místo v zemi obsadila japonská Toyota Motor, jejíž prodej stoupl o 8,5 procenta na necelých 28 tisíc vozů. Za ní následovala německá automobilka Opel, která zvýšila prodej o 10,1 procenta na 25 tisíc vozů.
Po celém světě, včetně domácího trhu, loni Škoda prodala rekordních 550 tisíc aut, v Česku s více než šedesáti tisíci prodanými vozy firma vévodí. Česká firma tak výrazně přispěla k rekordnímu prodeji mateřské skupiny Volkswagen.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist