Nejabsurdnější je poplatek z bankomatu vlastní banky


Ve druhém ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek zvítězil po dramatickém průběhu poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky.

Z 20 tisíc lidí, kteří se hlasování účastnili, se pro něj vyslovilo 37,5 procenta, druhý v těsném závěsu skončil poplatek za vedení běžného účtu, který nejvíce vadil 37 procentům lidí. Třetí skončil poplatek za účetní položku, pro který hlasovala bezmála čtvrtina lidí.

"Z ankety vyplývá, co klienty bank nejvíce trápí - jsou to obecné poplatky a poplatky za používání platební karty. Kromě samotného hlasování to dokládají i četné názory a postoje v diskusních fórech," říká organizátor ankety Patrik Nacher.

"Stejně jako loni po vyhlášení výsledků I. ročníku, vybízíme představitele bank k diskusi nad budoucností právě těch poplatků, které lidi kritizují nejvíce," dodává.

Pro banky mohou výsledky hlasování skutečně sloužit jako určitá zpětná vazba. Loni banky na kritiku své poplatkové politiky reagovaly postupným zpřehledňováním svých sazebníků. Hned tři banky - Poštovní spořitelna, eBanka a Raiffeisenbank - také zrušily poplatek za příchozí platbu, který byl vyhlášen jako nejabsurdnější poplatek v prvním ročníku ankety.