Nejabsurdnější je poplatek z bankomatu vlastní banky
Ve druhém ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek zvítězil po dramatickém průběhu poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky.
Z 20 tisíc lidí, kteří se hlasování účastnili, se pro něj vyslovilo 37,5 procenta, druhý v těsném závěsu skončil poplatek za vedení běžného účtu, který nejvíce vadil 37 procentům lidí. Třetí skončil poplatek za účetní položku, pro který hlasovala bezmála čtvrtina lidí.
"Z ankety vyplývá, co klienty bank nejvíce trápí - jsou to obecné poplatky a poplatky za používání platební karty. Kromě samotného hlasování to dokládají i četné názory a postoje v diskusních fórech," říká organizátor ankety Patrik Nacher.
"Stejně jako loni po vyhlášení výsledků I. ročníku, vybízíme představitele bank k diskusi nad budoucností právě těch poplatků, které lidi kritizují nejvíce," dodává.
Pro banky mohou výsledky hlasování skutečně sloužit jako určitá zpětná vazba. Loni banky na kritiku své poplatkové politiky reagovaly postupným zpřehledňováním svých sazebníků. Hned tři banky - Poštovní spořitelna, eBanka a Raiffeisenbank - také zrušily poplatek za příchozí platbu, který byl vyhlášen jako nejabsurdnější poplatek v prvním ročníku ankety.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist