Jsou tomu dva měsíce, co české banky začaly vést bitvu o klienty. Nastartovala ji GE Money Bank, která na počátku února rozjela agresivní kampaň, jejímž cílem bylo přetáhnout zákazníky konkurenčních bank. GE Money Bank klienty lákala na nové konto s paušálním poplatkem, k němuž jsou zdarma operace, které člověk s účtem obvykle dělá. Zároveň potenciálním klientům nabídla, že za ně vyřídí odchod od jejich dosavadní banky. K zrušení účtu stačila žádost, podepsaná podle podpisového vzoru majitele účtu.

Reakce ostatních velkých bankovních ústavů byla okamžitá a ostrá. Banky odmítly akceptovat písemné výpovědi účtu pouze podle podpisového vzoru majitele účtu. Požadovaly buď ověřenou plnou moc, nebo aby si k nim lidé přišli zrušit účet osobně. Velké banky jako Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB a Raiffeisenbank dokonce uvedly, že trvají na plné moci ověřené od notáře. Tento požadavek mají i dnes. Největší problém měli bankéři s tím, která z bank by platila případné škody, například při nesprávně provedené transakci. Zákon to podle nich neřeší: počítal totiž s tím, že plná moc podepsaná na pobočce platí jen pro stejný peněžní ústav.

Agresivní kampaň GE Money Bank ale zafungovala. Do konce března si nové konto s paušálem založilo asi 35 tisíc klientů. Konkurence nicméně tvrdí, že ji žádný velký odliv klientů nepostihl. "Co se týká počtu klientů, kteří přešli z Poštovní spořitelny do GE Money Bank, jedná se zhruba o 40 klientů z celkem 2 milionů klientů Poštovní spořitelny," říká tiskový mluvčí Poštovní spořitelny Martin Orság. Z České spořitelny odešlo podle Kristýny Havligerové k GE Money Bank jen několik stovek klientů. (pk)